پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در بیست و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را اعلام کرد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، به‌منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور، این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه تا روز دوشنبه ۱۶ خردادماه جاری اجرا خواهد شد.

بر این اساس، تردد موتورسیکلت از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ خردادماه در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج، چالوس، قزوین، رشت، تهران، سمنان، مشهد، ساوه، همدان و به‏عکس ممنوع است. محور کرج - چالوس

تردد انواع تریلر و کامیون‌ها از این محور همچنان ممنوع است. رفت‌وآمد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ روز پنج‎شنبه ۱۲ خردادماه تا ساعت دو بامداد روز جمعه ۱۳ خردادماه از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع است و از ساعت ۲۰ روز پنج‎شنبه ۱۲ خردادماه تا ساعت دو بامداد روز جمعه ۱۳ خردادماه تردد انواع وسیله نقلیه از کرج به مرزن آباد یک‏طرفه خواهد بود.

همچنین تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۱۱ روز یک‎شنبه ۱۵ خرداد تا ساعت دو بامداد روز دوشنبه ۱۶خرداد در محور کندوان از کرج به سمت چالوس ممنوع است و از ساعت ۱۴ روز یک‎شنبه ۱۵ خرداد تا ساعت دو بامداد روز دوشنبه ۱۶ خرداد رفت و آمد تمامی وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک‏طرفه خواهد بود.

محور هراز

تردد تمامی تریلرها از محور هراز همچنان ممنوع است. رفت و آمد تمامی کامیون‌ها به جز حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۱ خرداد و از ساعت پنج بامداد پنج‎شنبه ۱۲ خرداد تا ساعت دو بامداد دوشنبه ۱۶ خرداد از محور هراز ممنوع است. همچنین تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز یک‏شنبه ۱۵ خردادماه تا ساعت دو بامداد دوشنبه ۱۶ خردادماه از رودهن به سمت آمل ممنوع است و از ساعت ۱۴ یک‏شنبه ۱۵ خردادماه تا ساعت دو بامداد دوشنبه ۱۶ خردادماه رفت و آمد تمامی وسایل نقلیه از آب‏اسک تا دوراهی رودهن به صورت یک‎طرفه خواهد بود.

محور فیروزکوه

تردد تمامی تریلرها به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۵ تا ۲۴ روزهای پنج‎شنبه، جمعه، شنبه و یک‎شنبه، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خردادماه از تهران به طرف قائم‎شهر و به‏عکس ممنوع است.

محور قم

تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری از ساعت ۸ روز جمعه ۱۳ خردادماه تا ساعت ۲۴ روز یک‎شنبه ۱۵ خردادماه از محور قدیم قم - تهران و به‎عکس ممنوع است و رانندگان این‎گونه وسایل نقلیه می‌توانند از آزادراه سلفچگان - ساوه یا محور قدیم سلفچگان - ساوه تردد کنند.

همچنین تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری از ساعت ۸ روز جمعه ۱۳ خردادماه تا ساعت ۲۴روز یک‎شنبه ۱۵ خردادماه که از استان‌های جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد) به طرف قم در حرکت هستند بایستی از مسیر سه‎راهی نطنز - مورچه‌خورت - دلیجان - سلفچگان - ساوه و به‎عکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

حد فاصل حرم مطهر امام خمینی(ره) تا پل حسن‌آباد در روزهای جمعه و شنبه ۱۳ و ۱۴ خردادماه مسدود است و بر این اساس رانندگان وسایل نقلیه که قصد سفر به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) یا قم را دارند می‌توانند از محور آزادراه تهران - ساوه و نیز محور قدیم تهران - قم و به‏عکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

محور قدیم قزوین - رشت

تردد انواع کامیون و تریلر به‏جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۴ تا ۲۴ پنج‏شنبه ۱۲ خردادماه و از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و یک‎شنبه، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خردادماه از محور قدیم قزوین به رشت و به‎عکس ممنوع است، ضمن اینکه تردد این قبیل وسایل نقلیه در آزادراه قزوین - رشت نیز همچنان ممنوع خواهد بود.

آزادراه اصفهان - کاشان

رفت و آمد تمامی کامیون‌ها و تریلرها از ساعت ۸ روز جمعه ۱۳ خردادماه تا ساعت ۲۴ روز یک‎شنبه ۱۵ خردادماه از اصفهان به سمت کاشان و قم ممنوع است و رانندگان این‎گونه وسایل نقلیه باید از محور قدیم اصفهان - دلیجان - سلفچگان تردد کنند. این گزارش می‌افزاید: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ (۱۰ خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان کشور است.