آمادگی نظامی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید

سرتیپ پوردستان: ارتش آماده مقابله با هر تهدیدی است

وزیر دفاع: سامانه‌های پدافندی برای مقابله با هر تهدیدی کفایت می‌کند دنیای‌اقتصاد- وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش به طور جداگانه آمادگی کامل ایران برای هر گونه تهدید نظامی احتمالی را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش مقتدر جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از قابلیت‌های دفاعی و عملیاتی خود آماده مقابله با هر تهدیدی در منطقه است. «سرتیپ پوردستان» روز شنبه در آیین صبحگاه عمومی لشگر ۱۶ زرهی قزوین با اشاره به شرایط ویژه و نوع تهدیدات دشمن در منطقه افزود: رویارویی یک ابر قدرت با کشوری که به لحاظ فناوری‌های نظامی در سطح پایین تری قرار دارد ما را وارد شرایط ناهمطرازی قرار داده است. وی اضافه کرد: حضور ناملموس دشمنی که با تمام توان خود وارد منطقه شده و با تسلط بر منابع نفتی هیچ رقیبی را در برابر خود نمی‌بیند؛ نظام مقدس اسلامی را برآن داشت تا در برابر این خود کامگی بایستد تا جایی که ما با تامین تمام فناوری‌های نظامی خود در برابر این تهدیدات از آمادگی بالایی برخوردار شده‌ایم.

این مسوول با اشاره به اینکه نیروهای غربی به سرکردگی آمریکا پس از حمله به افغانستان و عراق طرح حمله به ایران را در دستور کار خود قرار داده و این مساله را نیز بارها از تریبون‌ها و رسانه‌های خود اعلام می‌کنند، یادآور شد: وجود با صلابت و پرقدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری هوشمندانه فرماندهی معظم کل قوا عامل اصلی اجرا نشدن این نقشه شوم دشمنان است. فرمانده نیروی زمینی ارتش نقطه قوت نظام را در اصل ولایت فقیه دانست و ادامه داد: به فرموده معظم له «وظیفه نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای مسلح باید همانند نقش قلعه‌ها و دیوارهای نفوذناپذیر دژی باشند تا دشمن نتواند از آن عبور کرده و کاری هم با مردم داخل قلعه نداشته باشند.» سرتیپ پوردستان اظهار کرد: ملت سلحشور ما با حمایت از نیروهای مسلح فضایی را ایجاد کرد که دشمن هنگامی‌که نتوانست با این یکدلی و یکپارچگی و از طریق جنگ سخت وارد میدان شود از طریق جنگ نرم قصد ورود یافت.

وی ادامه داد: هر حرکت و ترفند دشمن نیز از طریق این جبهه (جنگ نرم) تحت ولایت فرمانده معظم کل قوا نقش برآب شد و امروز شاهدیم حتی کشورهای منطقه برای رهایی از استکبار جهانی از انقلاب و نظام ما الگوبرداری می‌کنند.

آمادگی مقابله با هر تهدید

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رد این ادعا که «در صورت جنگ، ایران از طریق آسمان آسیب‌پذیر است»، تاکید کرد: نیروهای مسلح در آسمان هم مقتدر بوده و توانمندی‌های پدافندی ما برای دفاع از کشور کفایت می‌کند.

سردار وحیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی درخصوص تهدیدات دشمن علیه ایران، گفت: دشمنان دیگر جرات تهدید ندارند؛ چراکه آنها در گذشته ادعاهای زیادی مطرح کردند، اما خودشان هم متوجه شدند که تهدیدهای آنها از واقعیت‌های عملی خیلی دور است.

وزیر دفاع ضمن رد این ادعا که «در صورت جنگ، می‌شود از طریق آسمان به ایران ضربه زد»، تصریح کرد: پاسخ نیروهای مسلح ایران به هر تجاوزی قاطع و محکم خواهد بود.

سردار وحیدی با بیان اینکه تهدید ایران دیگر برای این کشورها کارآیی ندارد، در پاسخ به سوالی درباره نحوه مقابله نیروهای مسلح ایران با دشمن در آسمان، تاکید کرد: ما در آسمان هم مقتدر هستیم و توانمندی‌های پدافندی نیروهای مسلح ایران برای دفاع از کشور کفایت می‌کند.

افزایش دوباره تهدیدات نظامی

آنچنان که مقامات نظامی کشورمان گفته‌اند، تهدیدات نظامی علیه ایران ریشه در طرح‌های نظامی آمریکا و اسرائیل در پس از حادثه ۱۱ سپتامبر دارد. با این حال، طی یک سال گذشته این تهدیدات کاهش یافته بود یا دست‌کم کمتر رسانه‌ای می‌شد. با وجود این به نظر می‌رسد، موج جدیدی از تهدیدات نظامی علیه کشورمان طی چند ماه گذشته دوباره آغاز شده است؛ به گونه‌ای که دو ماه قبل شبکه خبری پرس تی وی از آرایش نظامی نیرو‌های اسرائیلی در عراق به منظور مقابله با ایران خبر داد و مدتی بعد تل‌آویو تهران را به دست داشتن در حمایت از فلسطینی‌های مهاجم به اسرائیل در روز نکبت محکوم کرد. این عوامل در کنار روند صلح اعراب و اسرائیل و حوادث سوریه و همچنین حمایت ایران از حزب‌الله، موضوع عبور زیردریایی‌ها از آب‌های نزدیک به اسرائیل را بیش از پیش برجسته کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داده است: اقدام اخیر تهران در فرستادن زیردریایی‌ها به دریای سرخ در جهت به رخ کشیدن نیروی دریایی ایران صورت می‌گیرد. به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، این زیردریایی‌ها از توانایی شلیک موشک و حرکت در آب‌های بسیار عمیق برخوردار هستند.

ایهود باراک: طرحی برای حمله به ایران نداریم

اظهارات جنجالی رییس پیشین موساد، ایهود باراک را وادار به عقب‌نشینی و اعتراف کرد. به گزارش خبرآنلاین، ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل که از سوی رییس پیشین موساد متهم به تندروی و جنگ‌طلبی است، مجبور شد برای آرام کردن افکار عمومی، ضمن اعتراف به پوشالی بودن توان نظامی رژیم اسرائیل، صراحتا اعلام کند که طرحی برای حمله به ایران وجود ندارد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ایهود باراک از اظهارات مئیر داگان، رییس پیشین موساد که گفته بود حمله نظامی به ایران کاری «احمقانه» است انتقاد کرد. وی در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: اظهارات مئیر داگان به «توان اسرائیل برای بازدارندگی» آسیب زد. وی توضیح نداد که اگر توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی واقعی -و نه بلوف- است، چرا باید با یک اظهار نظر فرو ریزد. پیش‌تر نیز یکی دیگر از اعضای کابینه نتانیاهو، داگان را به پسرکی تشبیه کرده بود که فریاد زد: پادشاه لخت است. باراک گفت: «هر عملی برای متفرق کردن و پراکندن استراتژی ابهام در مورد ایران» به موضع اسرائیل بر ضد ایران صدمه می‌زند.

او افزود: گزینه نظامی بر ضد ایران باید روی میز باقی بماند تا تلاش‌های بین‌المللی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران موثر باشد. وزیر دفاع رژیم صهیونیستی همچنین آشکارا اعلام کرد: هیچ تصمیمی مبنی بر حمله به ایران وجود ندارد و پیش از شرایط فرضی، تصمیم نمی‌گیریم. تصور نمی‌کنم هیچ‌کس خوشحال شود برای عملیات نظامی بر ضد ایران، ماشه را بکشد.