دادستان عمومی و انقلاب تهران به تشریح آخرین پیگیری‌ها در زمینه درج برخی مطالب علیه رییس قوه‌قضائیه، فرمانده سپاه و آیت‌الله مصباح یزدی در یکی از روزنامه‌ها، رهاسازی بیماران و بازداشت چند نفر از مدیران نفت پرداخت و شایعه حصر خانگی برخی از افراد وابسته به دولت را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه یک (شمیران) در جمع خبرنگاران با اعلام خبر بازداشت چند تن از مدیران نفت گفت: دو هفته پیش شش نفر از کارکنان نفت که بعضا بازنشسته و شاغل بودند، ۴۸ ساعت بازداشت شدند. دادستانی پس از بررسی‌های لازم آنها را با تودیع ضمانت آزاد کرد. جعفری‌دولت‌آبادی یادآور شد: این پرونده‌ بسیار مهمی در ایران است که بعضا جنبه‌های بین‌المللی نیز دارد اما اینکه درباره اتهامات این افراد به سرعت در مطبوعات بحث شود، جای بررسی است. اتهامات این افراد قابل‌اعلام نیست، ولی اصل خبر بازداشت صحت دارد.

اعلام جرم علیه روزنامه دولت

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «با توجه به انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌های پرتیراژ حامی دولت مبنی ‌بر اقتدارگرا بودن رییس قوه‌قضائیه، فرمانده سپاه و آقای مصباح، آیا دستگاه قضایی موضوع را پیگیری خواهد کرد؟»، گفت: دادستانی روز دوشنبه علیه این روزنامه اعلام جرم کرد، مدیر مسوول احضار شده و باید در جلسه‌ بازپرسی حضور یابد و درباره اتهاماتش توضیح دهد. خبرنگار دیگری به اظهارات اخیر معاون اول رییس‌جمهور مبنی‌بر اینکه رهاسازی بیماران یک توطئه بر علیه دولت و وزارت بهداشت بوده اشاره کرد و سوال کرد که «آیا ادعاهای معاون اول رییس‌جمهور می‌تواند مصداق نشر اکاذیب باشد؟»‌ که دادستان پاسخ داد: اگر ثابت نشود، بله، می‌تواند.

تکذیب حصر خانگی وابستگان دولت

خبرنگاری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که «هفته گذشته شایعاتی در مورد حصر خانگی برخی از افراد وابسته به دولت منتشر شد. آیا این صحت دارد؟»‌ که دادستان پاسخ داد: تکذیب می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی ‌بر صحت اخبار منتشر شده در خصوص بازداشت تعدادی از مسوولان عالی‌رتبه استانداری نیز اظهار کرد: یکسری افراد به دادستانی احضار شدند که پرونده آنها مرتبط با پرونده‌ بیمه است، اما در خصوص اعلام اتهامات، معذوریت داریم.

رییس‌دانا به یک سال حبس محکوم شده است

وی درباره آخرین وضعیت پرونده فریبرز رییس‌دانا گفت: بر حسب اطلاعات گرفته شده، وی به یک سال حبس محکوم شده است.

خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که نتیجه رسیدگی به پرونده حمله‌کنندگان به منزل مهدی کروبی چه شد؟ که جعفری دولت‌آبادی پاسخ داد: اگر منظورتان کسی است که وارد منزل وی شده، این فرد به هفت‌ ماه حبس محکوم شده است.دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص فوت هدی صابر نیز تصریح کرد: آنچه ما در این پرونده به عنوان ابهام مطرح کردیم این است که باید گزارش وضعیت زندانی با سرعت بیشتری به دادستانی منتقل می‌شد. ما در چنین شرایطی به خانواده زندانی اطلاع می‌دهیم و آنها اجازه دارند در هر بیمارستان و با هر پزشکی که مایل هستند صحبت کنند تا بیمار در آنجا تحت درمان قرار گیرد؛ البته این اتفاق با تاخیر رخ داد و امکان انتخاب بیمارستان وجود نداشت.وی در خصوص رسیدگی به پرونده فحاشی به فائزه هاشمی نیز گفت: این فرد پس از فحاشی مجدد چند روزی بازداشت شد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات در حال حاضر آماده ارسال به دادگاه است.خبرنگار دیگری با اشاره به رسیدگی به مفاسد اقتصادی جریان خاص از دادستان تهران خواستار توضیح شد که وی اظهار کرد: ۱۲ متهم در اختیار دادستانی هستند. این افراد کسانی هستند که در نهادهای دولتی کار می‌کردند؛ البته برخی از آنها فقط رابط این افراد بودند.