به دنبال این سخنان خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «لطفا با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید! در ۸سال که با مردم صداقت نداشتید و نتیجه آن سقوط محبوبیت دولت به ۷درصد در پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ شد؛ اما حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید!» همچنین روز ۷فروردین زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات به‌دلیل بیماری درگذشت. همزمانی روز ۱۳فروردین روز طبیعت با سالروز شهادت امام‌علی(ع) و انتشار خبری مبنی بر تعطیلی بوستان‌ها در روز ۱۳فروردین با واکنش وزارت کشور روبه‌روشد تا آنجا که احمد وحیدی، وزیر کشور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» درباره تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌ها در روز ۱۳فروردین با تکذیب این خبر خواست تا مواظب توطئه دشمنان باشیم.

صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک از کشته‌شدگان حوادث سال۱۴۰۱ازسوی دادگاه نظامی یک قزوین به‌عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی‌کننده به پرونده نیز روز گذشته با واکنش خبرگزاری فارس روبه‌رو شد و نوشت: با پیگیری خبرنگاران فارس از مسوولان قوه‌قضائیه مشخص شد این حکم قطعی نیست و به‌علت «نقص‌های متعدد» قرار است دوباره پرونده بررسی شود. بازداشت و آزادی مجید نوری، فرزند حمید نوری در سوئد نیز از دیگر وقایع چند روز گذشته بود. او روز دهم فروردین درحالی‌که برای ملاقات با پدرش به زندان رفته بود، بازداشت شد. همچنین درپی انتشار خبر واگذاری زمین  به حوزه علمیه ازگل با مدیریت کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در اواخر اسفند، روز ۱۱فروردین وی در ویدئویی به‌صورت تصویری از مردم عذرخواهی کرد.

درحوزه اجتماعی نیز وقوع ۱۳هزار تصادف رانندگی منجر به جرح و مرگ در سفرهای نوروزی و فوت ۷۴۰ در تصادفات نوروزی از وقایع ۱۳روز گذشته کشور بود. مرگ ناگهانی پرستو بخشی متخصص قلب و عروق بیمارستان نورآباد شهرستان دلفان به‌دلیل افسردگی نیز با واکنش‌های بسیاری همراه بود. ماجرای احداث مسجد در پارک قیطریه و قطع درختان این پارک نیز یکی دیگر از وقایعی بود که طی روزهای گذشته واکنش‌های بسیاری را در حوزه اجتماعی و فضای مجازی برانگیخت تا آنجا که روز۱۲فروردین محسن سعادتی، معاون میراث فرهنگی استان تهران از حضور نیروهای یگان حفاظت در محوطه پارک قیطریه و حذف حصارهایی که به تازگی برای ساخت مسجد در پارک نصب شده بود، خبر داد.

وی گفت: قیطریه محوطه باستانی مهمی است و مرحوم کامبخش فرد وقتی آنجا را کاوش کرد گفت که توانسته ۳۵۰گور کشف کند و هنوز آثار زیادی آنجا هست که باید کاوش شود. ازسوی دیگر علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از تغییر نقشه ساخت مسجد خبر داد و گفت: در نقشه جدید هیچ درختی حتی جابه‌جا هم نخواهد شد. فخرالسادات محتشمی‌پور نیز درباره حواشی پیش آمده پیرامون احداث مسجد در پارک قیطریه و اینکه گفته می‌شود قرار است با پولی که پدر او وصیت کرده، این اقدام انجام شود، نوشت: اعلام می‌کنم اقدام صورت‌گرفته توسط وصی به هیچ وجه با مشورت و موافقت ما صورت نپذیرفته است و این کار را که مخل مصالح و منافع عمومی است، قطعا خیر نمی‌دانیم.