محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درگفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به جلسه ارزی دولت و مجلس، گفت: دولت در این جلسه اذعان کرد که برای ثبات نرخ ارز سیاست‌های درستی را در پیش گرفته است و در جهت ثبات بازار ارز حرکت می‌کند و اصل سیاست‌های خودش را درست می‌دانست و عوامل دیگری را باعث افزایش قیمت ارز می‌دانست. اما نمایندگان مجلس و روسای کمیسیون‌ها انتقاداتی داشتند. نظر مجلس این بود که در خود سیاست‌ها هم باید اصلاحی صورت بگیرد. در نهایت قرار بر این شد که جلسه را تجدید کنیم و در مورد چند موضوع به جمع‌بندی برسیم.

دولت خودش را مکلف به مدیریت بازار غیررسمی نمی‌داند

او تاکید کرد: نکاتی که به واقع نمی‌گذارد بانک مرکزی و دولت به تصمیم درستی برسد برخی مبانی این تصمیمات است. در جلسه‌ای که روز یکشنبه داشتیم چند مورد از این مبانی مطرح شد برای مثال بحث تاثیر بازار غیررسمی که آیا ما بازار غیررسمی را قبول داریم یا خیر؟ قرار شد در این مورد بحث جدی انجام شود چون دولت خودش را مکلف به مدیریت بازار غیررسمی نمی‌داند. این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: همچنین قرار شد در مورد ادامه سیاست‌های چند نرخی بودن ارز، ارز ترجیحی و مرکز مبادله صحبت شود. علاوه بر این میزان دخالت دولت در قیمت‌گذاری ارز نیز جزو مسائل و موضوعاتی است که قرار شد در جلسات آینده در مورد آن بحث شود. بنابراین در جلسه آینده بیشتر در مورد حرف‌های مبنایی بحث می‌شود تا دولت و مجلس به جمع‌بندی برسند و بر اساس مبانی که به جمع‌بندی رسیدند روی روش‌ها و سیاست‌ها کار شود.

زمان برگزاری جلسه ارزی آینده

زنگنه در خصوص زمان برگزاری جلسه آینده دولت و مجلس برای بررسی موضوعات مرتبط به بازار ارز گفت: قرار شد به زودی و احتمالا در همین هفته این جلسه برگزار شود.