مراعا ماندن تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه

لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات مدیریت کشوری در خصوص افزایش تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مراعا باقی مانده است و هنوز مشخص نیست که نظر کمیسیون اجتماعی تعطیلی شنبه‌ها خواهد بود یا پنج‌شنبه‌ها. این در حالی است که در برخی از رسانه‌ها، خبری مبنی بر انتخاب روز شنبه از سوی کمیسیون اجتماعی به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته منتشر شده است.

عبدالکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به آخرین جلسه کمیسیون متبوعش، گفت: آخرین جلسه‌ای که در کمیسیون اجتماعی داشتیم، در خصوص اینکه دومین روز تعطیلات آخر هفته کدام روز باشد، مراعا ماند و قطعی نشد. بنابراین کمیسیون اجتماعی هیچ مصوبه‌ای نداشت. یقینا زمانی‌که کمیسیون به نتیجه نمی‌رسد، گزارش نیز به صحن ارائه نمی‌شود. در آخرین جلسه کمیسیون اجتماعی از اتاق بازرگانی نمایندگانی حضور و درخواست داشتند که موضوع تعطیلی پنج‌شنبه و شنبه کارشناسی شود. او تاکید کرد: اعضای اتاق بازرگانی گفتند که نامه‌نگاری‌هایی هم با مقامات کشوری داشتند و از کمیسیون خواستند تا منتظر باشند و جواب مقامات را هم بشنوند. نهایتا قضیه نهایی نشد.

با این حال علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جمع‌بندی کمیسیون متبوعش تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی تقریبا جمع‌بندی کرده و به زودی نظرش را اعلام می‌کند. جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی تا این لحظه تعطیلی شنبه‌ها به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته است. او ادامه داد: به نظر می‌رسد لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته، هفته آینده که مجلس جلسه علنی دارد در دستور کار قرار بگیرد. این نماینده مجلس تاکید کرد: حتما این لایحه قبل از پایان مجلس یازدهم به نتیجه می‌رسد. همچنین سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی نظر نهایی خود را منوط به اظهارنظر اتاق بازرگانی و بخش خصوصی کرده است.

 از سوی دیگر استعلام‌هایی از مراجع عظام داشتیم و همه این استعلام‌ها برای تعطیلی شنبه مثبت بود. او ادامه د‌اد: اتاق بازرگانی از دفتر مقام معظم رهبری نیز استعلام گرفتند.

او تصریح کرد: به نظر می‌رسد جمع‌بندی این است که روزهای جمعه و شنبه به تصویب برسد و این تعطیلات نتیجه خوبی را از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ رفاهی و تفریحی دارد. به نظر می‌رسد فرهنگ تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه کم کم با حفظ رسوم اسلامی و آداب مذهبی به تعطیلی جمعه و شنبه تغییر می‌کند. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید قبل از اینکه مجلس دوازدهم آغاز به کار کند لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به تصویب برسد و پیگیر هستیم در مجلس یازدهم به نتیجه برسد./ دنیای اقتصاد