شناور شدن قیمت بنزین در مرزها، در دستور کار ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل سوخت کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، رییس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور در جلسه شورای ترافیک استان کردستان در سنندج افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، قرار است بحث شناورشدن قیمت بنزین در مرزها در وزارت کشور به طور جدی بررسی و ساماندهی شود. محمد رویانیان گفت: شناور کردن قیمت بنزین در مرزها موجب جلوگیری از قاچاق حمل‌و‌نقل سوخت در کشور می‌شود. وی با بیان اینکه یکی از مفاسد اقتصادی در کشور قاچاق سوخت است، افزود: باید به طور جدی از قاچاق سوخت در داخل کشور جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه رانندگی تاکسی یکی از مشاغل سخت، حساس و زیان آور است، افزود: واگذاری تاکسی‌ها به افراد غیر‌از مالک آن غیر‌قانونی است.

عدم‌تحقق انتظارات در کاهش مصرف

در همین حال معاون ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور با اشاره به کاهش کمتر از ۱۰ درصدی مصرف سوخت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: انتظارات در میزان کاهش مصرف سوخت در کشور محقق نشده است. به گزارش مهر، محمود سالارکیا در جلسه کمیته سوخت و حمل‌و‌نقل استان اردبیل افزود: انتظار ما کاهش مصرف سوخت بیش از ۱۰ درصد بود که تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه باید علت این مساله مشخص و شناسایی شود، اضافه کرد: به نظر می‌رسد عدم‌فروش بنزین به قیمت واقعی و قاچاق سوخت مهم‌ترین دلایل در تحقق نیافتن این کاهش باشد.

معاون ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور اظهار کرد: هنوز قیمت سوخت در آن سوی مرزها و در کشورهای همسایه از قیمت‌های داخلی بالاتر بوده و این موضوع برخی سودجویان را ترغیب به قاچاق سوخت کرده است.

وی با اشاره به مصرف بی‌رویه انرژی به‌ویژه مصرف سوخت طی سال‌های گذشته یادآور شد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به جایی برسیم که مردم صرفه‌جویی کرده و برای مصرف خود نیز قیمت واقعی را بپردازند.