فتنه 88 هنوز تمام نشده است

خواص مراقب باشند مجددا در دام فتنه قرار نگیرند

وزیر اطلاعات با تاکید بر این‌که فتنه‌ ۸۸ هنوز تمام نشده است، گفت: بنده به عنوان مسوول اطلاعات کشور عرض می‌کنم فتنه همچنان در ابعاد مختلف طراحی‌هایی می‌کند تا ضربه‌های خود را بزند و در این بین باید سران و هادیان فتنه را مورد توجه قرار داد؛ چرا که این‌طور نیست که فتنه فقط یک لایه داشته باشد. فتنه به غیر از لایه‌ای که ما آن را در رسانه‌ها می‌بینیم ابعاد دیگری دارد و می‌خواهد کنه و بنه نظام را هدف قرار دهد. بنابراین باید آن را مورد توجه قرار داد. در واقع فتنه یک بخش بیرونی و یک بخش داخلی دارد.

به گزارش «ایسنا» حیدر مصلحی که به عنوان سخنران پیش از خطبه نمازجمعه تهران سخنرانی می‌کرد، افزود: یک عده سران فتنه هستند و یک عده هادیان فتنه. به دلیل غفلتی که ما در یک مقطع خاص انجام دادیم، این فتنه باز سر برافراشت و طی جلسات، بحث و گفت‌وگوهایی در حال زنده کردن همان مباحث هستند. بنابراین این موضوع هوشیاری و احساس مسوولیت ویژه را می‌طلبد. به‌خصوص خواص باید مراقب باشند که مجددا در این دام‌ها قرار نگیرند. وزیر اطلاعات در ادامه با بیان این‌که رصد هوشمندانه و حرفه‌ای و به‌موقع حرکت‌های دشمنان خارجی از جمله وظایف وزارت اطلاعات به شمار می‌رود، گفت: باید دانست امروز مهم‌ترین برنامه محوری آمریکا، انگلیس و موساد، جریان‌های فتنه، ضدانقلاب و برانداز، ایجاد شکاف و انشقاق داخلی و تنش‌های کاذب در داخل نظام است و در واقع این همان اصلی ـ فرعی کردن مسائل و پرداختن به مسائل فرعی و رها کردن مسائل اصلی است که آنها مورد توجه قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ایجاد انشقاق، نقطه مشترک همه دشمنان نظام قرار گرفته و شاید در کمتر مقطعی از تاریخ انقلاب تا این میزان این موضوع در برنامه دشمنان قرار گرفته است. چنانچه هرکس حتی یک درجه با نظام زاویه داشته، هم‌اکنون در مجموعه دشمنان قرار دارد؛ به طوری که می‌توان به سهولت بر این موضوع تاکید کرد که آبشخور این برنامه‌ها یکی است.

مصلحی با بیان این‌که ایجاد شکاف بین مردم و مسوولان، بین جریان‌ها و گروه‌های حامی نظام و ولایتمدار همچنین ایجاد شکاف بین بخشی از مردم با بخشی دیگر از جمله اهداف این دشمنان ماست، گفت: باید دانست مهم‌ترین راهکار با این مقوله خطرناک و موذیانه، تبعیت کامل از ولایت و رهبری به عنوان محور وحدت در جامعه است.

برخورد رحیمانه با معارضان

وزیر اطلاعات در ادامه با تاکید بر این‌که نظام در اقتدار کامل قرار دارد، بنابراین از موضع رحمت و رأفت با جریان معارض برخورد می‌کند، گفت: امت حزب‌الله نگران آواهای نامانوس و مایوس‌کننده دشمنان خارجی و بعضا افراد نادان داخلی و خواص بی‌بصیرت نباشند. وزارت اطلاعات در بعد حرفه‌ای و تخصصی به دنبال ایجاد امنیت پایدار و دستیابی به امنیت هوشمند است.

شکاف در ضدانقلاب خارج نشین

مصلحی در ادامه با بیان این‌که فتنه ۸۸ اگرچه لطمه، ضربه و هزینه داشته، اما برکات و خیراتی نیز داشته است، گفت: در این راستا از جمله موفقیت‌های بزرگ ما موفقیت در شبکه مجازی علیه دشمن بود. چنانچه وقتی اوباما یکی از موفقیت‌هایشان را بحث کیف اینترنتی نام برد، ما یک ماه قبل از این‌که آنها این طراحی را داشته باشند، مطلع بودیم و حتی طراحی مقابله با آن را نیز انجام داده بودیم و چنین رویکردی دشمن را به استیصال کشانده و او اقرار می‌کند که نتوانسته از شبکه مجازی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده کند.

وزیر اطلاعات در ادامه اظهار کرد: ما امروز توانسته‌ایم در مجموعه ضدانقلاب خارج‌نشین شکاف و تردید ایجاد کنیم. با توجه به فیلمی که از نفوذی‌های وزارت اطلاعات در مجموعه اپوزیسیون خارج از کشور دیدیم، امروز شاهد این شکاف و اختلاف هستیم و به کسانی که روزی در این مملکت نماینده مجلس و وزیر و ... بودند و فرار کردند و با ضدانقلاب همراه شدند، گفته می‌شود که از کجا می‌توان به شما اطمینان داشته باشیم که شما نفوذی اطلاعات ایران نباشید؟

ماجرای مدحی و عملیات های جدید

وی با اشاره به همان فیلم پخش شده گفت: خود این فرد نمی‌دانست که طراحی کرده‌اند تا او را به اسرائیل ببرند، ولی ما به محض اینکه متوجه شدیم او را به کشور برگرداندیم تا بهره‌برداری‌های خود را از او کرده باشیم.

مصلحی در ادامه گفت: در عملیات روانی که به زودی داریم، مجموعه‌های دیگری از نفوذ در جریان ضدانقلاب و به‌هم‌ریختگی‌هایی که در میان آنها به وجود آمده را اعلام می‌کنیم. وزیر اطلاعات همچنین افزود: اقدامات شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و اسرائیلی‌ها که در اطراف کشور هستند را رصد می‌کنیم و شاهد برهم‌ریختگی آنها هستیم.

رصد فعالیت های اقتصادی

وزیر اطلاعات همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که وزارت اطلاعات در ابعاد دیگری همچون بعد اقتصادی به رصد مسائل می‌پردازد، به نامگذاری سال جاری با نام جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: جهاد لوازم و هوشیاری خاص خود را دارد و وقتی مقوله جهاد به میدان می‌آید با وضعیت عادی تفاوت‌هایی وجود دارد و مقام معظم رهبری با توجه به اینکه طراحی‌های دشمن و عقبه برنامه‌های دشمن را می‌دیدند، این نامگذاری را داشتند. وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه اقتصادی نظام بعد از انقلاب، هدفمندی یارانه‌ها بود که با موفقیت هرچه تمام‌تر در حال اجرا شدن و طی مراحل مختلف است، گفت: اگرچه دشمن به دنبال این بود که بتواند در این برنامه مشکلاتی ایجاد کند، اما من می‌توانم این را بگویم که با اقدامات انجام شده هیچ چیز جز یاس نصیب دشمن نشد و با اشراف اطلاعاتی به حول و قوه الهی بسیاری از توطئه‌های دشمن در این راستا نقش بر آب شد.

دستگیری جاسوسان آمریکایی و انگلیسی

وزیر اطلاعات با اشاره به بحث دستگیری عامل ترور شهید علی‌محمدی گفت: هرکس برای موساد عملیاتی انجام می‌داد موساد او را از بین می‌برد. چنانچه تیم شخص عامل ترور شهید علی‌محمدی همگی به درک واصل شده بودند. فقط در این عملیات یک نفر باقی مانده بود و ما با اقداماتی که انجام دادیم همچنین با اطلاعاتی که مردم و جمعیت ۷۰ میلیونی به ما دادند، توانستیم این فرد را دستگیر کنیم و در این بین راهکارهای موساد را نیز به دست بیاوریم. وی دستگیری جاسوسان آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی را از جمله دیگر اقدامات وزارت اطلاعات برشمرد و خطاب به مردم گفت: من به شما این نوید را می‌دهم که با توجه به اشراف اطلاعاتی که به مجموعه اینها در اطراف کشور داریم، تمامی اقداماتشان را رصد می‌کنیم. اگرچه ممکن است از یک حفره‌ای به ما ضربه وارد شود، اما ما اشراف اطلاعاتی داریم.

حالت تهاجمی در برابر دشمنان

وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در وزارت اطلاعات یکی از سرمایه‌گذاری‌ها روی این موضوع بوده که ما باید از حالت دفاعی و منفعلانه بیرون بیاییم و در مقابل دشمن حالت تهاجمی بگیریم تا او را سر جای خود بنشانیم.

مصلحی با بیان اینکه دشمنان ما می‌خواهند نظام اسلامی ما را از حالت الگودهی برای بشریت خارج سازند، گفت: انقلاب اسلامی فقط برای کشورهای منطقه و دنیای اسلام الگو نیست، بلکه برای تمام بشریت الگوست و در آینده خواهیم دید که الگودهی ایران اسلامی حتی برای استکبار می‌تواند چه نقشی را ایفا کند اما دشمن سعی دارد ایران را به خود مشغول کند. وی با بیان اینکه کشور ما طی سال‌های گذشته با یک هجمه جنگ نرم که بسیار سنگین بوده، مواجه بوده است، اظهار کرد: دشمن در بحث جنگ نرم، هدفی چون براندازی نظام را دنبال می‌کند، البته این در حالی است که برخی با یکسری تحلیل‌های ساده‌لوحانه این بحث را برنمی‌تابند که دشمن طرحی براندازانه دارد.