کشف بیش از 80 هزار رسیور و 260 هزار دیش ماهواره قاچاق

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در پنج ماه ابتدای سال‌جاری ۴۴ میلیون و ۱۹۲ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق در سراسر کشور کشف شد که بخش زیادی از آن در حوزه اجرایی طرح‌های سراسری پلیس بوده است. به گزارش ایرنا، سرهنگ «فتح‌الله زمانیان» درجمع خبرنگاران افزود: طرح مبارزه سراسری پلیس با قاچاق سوخت به مرحله اجرا گذاشته شد که در این راستا ۶ میلیون و ۸۶ هزار لیتر انواع سوخت کشف و ۲۳۸ خودروی سوخت و حامل باک اضافه از جمله کشفیات در پنج ماه نخست سال جاری بوده است. وی با اشاره به کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از لنچ‌های عبوری در خلیج فارس در پنج ماه نخست سال جاری گفت: در این مدت ‌همچنین ۱۴ دستگاه کامیون با سوخت قاچاق بالای ۳۰ هزار لیتر نیز کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در پنج ماه نخست سال جاری ۸۰ هزار و ۳۱۹ دستگاه رسیور از قاچاقچیان کالا کشف شد. وی همچنین از کشف ۴۹۶ هزار و ۲۵۴ دستگاه ال ان بی و ۲۶۱ هزار و ۱۸۷ دیش دریافت تصاویر ماهواره از قاچاقچیان خبر داد و گفت:‌ پلیس اقدامات خود را در دو حوزه پیشگیری و عملیاتی انجام می‌دهد.

کشف حدود ۴ هزار میلیارد کالای قاچاق

زمانیان میزان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در ۵ ماه ابتدای امسال را ۳ هزار و ۹۷۶ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در ۵ ماه ابتدای سال‌جاری سمت و سوی مبارزه با قاچاق از خرد به کلان سوق پیدا کرده و تاکنون ۳۹۲ باند که فعالیت گسترده در حوزه کالاهای دخانی، ممنوعه و سوخت داشتند منهدم شده است. وی به دستگیری ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر در این ارتباط اشاره کرد و گفت‌: ۲۵ هزار و ۷۸۷ پرونده در موضوعات مختلف به مراجع قضایی ارسال شد که ۹۸۱ پرونده با ارزش ریالی بالای یک میلیارد ریال بوده است. رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در مقایسه با ماه‌های ابتدای سال گذشته، با افزایش ۹۲ درصدی در قاچاق کالا روبه‌رو بوده‌ایم.