عملیات‌ پیشگیرانه در دستور کار سپاه

سردار جعفری: سرکوب پژاک در زمره عملیات‌ پیشگیرانه سپاه بود

سردار سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه با اشاره به درگیری‌های اخیر سپاه در شمال غرب کشور با اشرار و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه پژاک، گفت: سلسله عملیات‌ سپاه پاسداران علیه اشرار، ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی در شمالغرب کشور جزو اقدامات پیشگیرانه سپاه در مقابل تهدیدات بوده است. به گزارش ایسنا و مهر، سردار جعفری در مراسم گرامی‌داشت شهدای نیروی زمینی سپاه در عملیات‌های اخیر شمال غرب کشور، اظهار کرد: آمادگی نظامی امنیتی این نیست که بعد از بروز تهدیدات از سوی دشمن وارد عمل شویم بلکه باید کاری کنیم تا دشمن اجازه انجام تهدید علیه ما پیدا نکند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات سپاه در شمال غرب کشور هم‌چنان ادامه دارد، اظهار کرد: این عملیات‌ می‌توانست انجام نشود، ولی باید توجه کرد که این عملیات جزو اقداماتی است که امروز سپاه در اوج هوشمندی و رشد سازمانی خود توانسته است، انجام دهد اقدامی کاملا پیشگیرانه است.

فرمانده کل سپاه، اوج آمادگی نیروهای مسلح را در پیشگیری از بروز تهدید عنوان کرد و افزود: پیشگیری از بروز تهدید، اوج آمادگی است که باید در نیروهای مسلح و بخصوص سپاه وجود داشته باشد. هنر ما این نیست که آمادگی خود را به ۱۰۰ درصد برسانیم تا در صورت وقوع تهدید، با آن مقابله کنیم، بلکه سپاه باید کاری کند که تهدیدات اجازه و جرات بروز و ظهور پیدا نکنند و اقدام خوب سپاه در شمال غرب کشور نیز در همین راستا است.

جعفری اظهار کرد: گروهک‌های تروریستی با دستور استکبار جهانی و اسرائیل غاصب در منطقه کردستان آمادگی بالقوه‌ای را برای تهدید بخش‌هایی از مرزهای جمهوری اسلامی فراهم می‌کردند، ولی نیروی زمینی سپاه بسیار دقیق و پیشگیرانه علیه این تهدیدات برنامه‌ریزی کرد و عملیاتی انجام داد که هنوز هم ادامه دارد.

وی شهدای اخیر سپاه که در درگیری‌های شمال غرب کشور به شهادت رسیدند را شهدای راه امنیت توصیف کرد و گفت: این افراد شهدای راه امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و همه نیروهای انقلاب اسلامی باید آماده جانفشانی در این راه باشند.