اصلی‌ترین مرحله رزمایش نیروی هوایی با به کارگیری انواع مهمات‌های جنگی توسط هواپیماهای این نیرو در شمال‌غرب کشور آغاز شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرحله از رزمایش به کارگیری جنگنده بومی صاعقه با انواع مهمات جنگی برای اولین بار است. در همین رابطه، امیر سرتیپ سیدمحمد علوی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه ما به ساخت جنگنده صاعقه اکتفا نمی‌کنیم، به ایرنا گفت: روند به روز کردن و ارتقای سطح توانمندی‌های هواپیمای صاعقه هر روز ادامه می‌یابد و در رزمایش مدافعان حریم ولایت ۳ در تبریز به کارگیری تناژ (وزن) سنگین مهمات بر روی این هواپیما را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا بتواند بمباران با تناژ بالا را به‌خوبی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز پس از نماز صبح با حضور امیر عبدالرحیم موسوی جانشین کل ارتش و امیرخلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش مرحله اصلی بزرگترین رزمایش فدائیان حریم ولایت ۳ در منطقه شمال‌غرب آغاز شد و طی آن انواع شکاری بمب‌افکن‌های نیروی هوایی مانند اف ۴، اف۵، سوخو ۲۴، میگ ۲۹، ‌هواپیمای ترابری سی ۱۳۰ به همراه جنگنده بومی صاعقه با استفاده از انواع مهمات و موشک‌های جنگی به پرواز درآمدند.

در این رزمایش جنگنده‌های اف ۴ و سوخو ۲۴ با انجام ماموریت‌های شبانه اهدافی در تاریکی و همچنین با استفاده از روشنایی منور، اهداف دیگری را بمباران خواهند کرد.