گروه بنگاه‌ها- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور با تشریح پروژه‌های تحویلی این سازمان نوسازی در مهر۹۰، گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید، ۱۸۳۵ پروژه آموزشی، پرورشی، ورزشی جدید، جایگزین و مقاوم‌سازی شده با زیربنایی بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۸ کلاس درس و ۵/۱ میلیون مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد. مرتضی رییسی افزود: از این تعداد یک میلیون و ۱۷۰ هزار مترمربع فضاهای آموزشی جدید است و ۳۶۰ هزار مترمربع از پروژه‌های تحویلی مربوط به عملیات مقاوم‌سازی است.

رییس سازمان نوسازی و توسعه‌ و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌ که بیشترین تعداد پروژه‌ها و فضاهای آموزشی تحویلی در استان‌های خوزستان و تهران به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: از نظر ترکیب ۲۰ درصد این پروژه‌ها مربوط به مقطع ابتدایی، ۲۵ درصد مقطع راهنمایی، ۲۵ درصد متوسطه و باقیمانده‌ پروژه‌ها نیز مربوط به فضاهای ورزشی، پرورشی، هنرستان‌ها، خوابگاه‌ها و سایر فضاهای دیگر است.

وی همچنین با اعلام این که طی شش ماهه گذشته، هر روز ۱۰ پروژه‌ آموزشی و پرورشی به بهره‌برداری رسیده و روزانه ۵۵ کلاس درس و ۸.۲۵۰ مترمربع فضا به آموزش و پرورش تحویل داده شده است، عنوان کرد: زیربنای آموزش و پرورش پس از نهایی‌شدن شناسنامه فضاهای فنی آموزشی به ۵۶ میلیون مترمربع رسیده و براساس آمار جدید، به ازای هر دانش‌آموز، ۹۵/۴ مترمربع سرانه‌ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی وجود دارد.

رییسی با اشاره به اختصاص ردیف‌های ویژه برای تجهیزات مدارس هم گفت: سال تحصیلی ۸۸ سرانه‌ تجهیزات مدارس به ازای هر دانش‌آموز چهار هزار تومان بود که بنا داریم این رقم را به حدود ۱۰ هزار تومان، یعنی ۵/۲ برابر افزایش دهیم.

وی از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای خرید تجهیزات آموزشی و کمک ‌آموزشی در سال جاری نیز خبر داد و افزود: یکی از اقدامات این سازمان، مقاوم‌سازی بیش از دو هزار پروژه است که از این تعداد یک‌هزار پروژه در دست اجرا است و ۵۰۰ پروژه‌ مقاوم‌سازی شده، مهر ماه به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.