رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی در طرح «بهبود فضای کسب‌وکار» به هیچ وجه تصمیم‌گیر نخواهد بود، گفت: بخش خصوصی در طرح مذکور فقط نظر و پیشنهاد خواهد داد.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه طرح فعلی هم نمی‌تواند تمام مشکلات بخش کسب و کار را حل کند، افزود: بخش خصوصی به‌رغم نظراتی که در رابطه با طرح مذکور منتشر شده، در این طرح به جای دولت و مجلس هرگز تصمیم‌گیری نخواهد کرد. وی افزود: هم‌اکنون در شورای گفت‌وگو هم بخش خصوصی حضور دارد و نظرات خود را به مسوولان امر منتقل می‌کند لذا استفاده از نظرات بخش خصوصی در طرح فضای بهبود کسب‌وکار موضوع جدیدی نیست؛ البته بخش خصوصی بر اساس این طرح فقط نظر می‌دهد و به هیچ وجه تصمیم‌گیر نخواهد بود.

فولاگر ادامه داد:طرح یک فوریتی بهبود فضای کسب و کار در جلسات علنی مجلس در حال بررسی است و بر اساس تکلیف قانون اصل ۴۴ تهیه شده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۹۱ قانون اصل ۴۴، پیش‌نویس این قانون را اتاق بازرگانی تهیه و پیش‌نویس تهیه‌شده بهبود فضای کسب‌وکار را تقدیم دولت و مجلس کرد، پیش‌نویسی که راه را برای ارائه آن به صورت طرح یا لایحه باز گذاشت.

رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس با اشاره به اینکه ،کارگروهی با مسوولیت مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را به صورت جدی و ویژه بررسی کردند، افزود: پس از نهایی شدن طرح بهبود فضای کسب‌وکار، این طرح به صحن کمیسیون اصل ۴۴ آمد و کمیسیون با همکاری دولت به خصوص وزارت اقتصاد آن را جمع‌بندی و پس از تصویب، تقدیم هیات‌رییسه مجلس کرد.