رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس اعلام کرد: مبلغ دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده برای جبران بخشی از استقراض ۹ هزار میلیارد تومانی از بانک مرکزی، از درآمدهای آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی نبوده و این مبلغ از درآمدهای نفتی پرداخت شده است. غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با سایت خبری خانه ملت، تصریح کرد: افزون بر تخلف بودجه‌ای دولت در هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت تنخواهی به میزان ۹ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی اخذ کرده که این تنخواه تبدیل به استقراض شده است؛ البته دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این ۹ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که این مبلغ از درآمدهای نفتی بوده است.

نماینده تهران افزود: تاکنون دولت سه هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی را برای هدفمند کردن یارانه‌ها برداشت کرده که دو هزار و ۸۰۰ هزار تومان آن صرف بازپرداخت استقراض شده است.

وی با بیان اینکه رفتارهای دولت در برداشت از سایر حساب‌ها برای پرداخت یارانه‌های نقدی تورم زیادی به بار می‌آورد، گفت: در شرایط کنونی که ما شاهد نارضایتی‌های عمومی به علت گرانی‌های فراوان هستیم، همین تزریق‌های فراوان و ایجاد پول جدید موجب این نقدینگی‌ها شده است.

مصباحی‌مقدم یادآور شد: البته گرانی‌های اخیر به نوسانات نرخ ارز هم بستگی داشت که این امر هم به علت ضعف مدیریت دولت ایجاد و تشدید شد. رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس هشتم تاکید کرد: دولت نباید با اقدامی غیر قانونی و با برداشت از درآمدهای نفتی، تورم موجود در جامعه را افزایش می‌داد.