«ریسمان باز» و «حقیقت گمشده» خوب آغاز کردند

آغاز خوب اکران فیلم‌های «ریسمان باز» و «حقیقت گمشده» و افت فروش بقیه فیلم‌ها از مهم‌ترین نکات فروش فیلم‌های اکران تهران در هفته اول شهریورماه ۸۷ هستند. به گزارش مهر، «ریسمان باز» دومین فیلم مهرشاد کارخانی عکاس سینمای ایران پس از «گناه من» است. فیلم روایتگر قصه دو دوست است که ۲۴ ساعت مهلت دارند یک گاو را از پایین شهر به شمال شهر برسانند.

این فیلم از چهارشنبه سی‌ام مرداد در گروه سینمایی آزاد اکران شد و پس از پنج روز نمایش ۸۴۰۰۰۰۰تومان فروش داشته است. فروش روزانه فیلم شنبه دوم شهریور ۹۰۰۰۰۰تومان بوده که با توجه به تعداد محدود سینماهای گروه آزاد و همچنین محدودیت تبلیغ و اطلاع‌رسانی، آغازی خوب برای این فیلم است.

«حقیقت گمشده» دومین فیلم محمد احمدی پس از «شاعر زباله‌ها» است.

حسین صابری، تهیه‌کنندگی «حقیقت گمشده را بر عهده دارد که در بخش میهمان بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فجر به نمایش درآمد. این فیلم از چهارشنبه سی‌ام مرداد در گروه سینمایی آزاد اکران شده و پس از پنج روز نمایش ۸۳۰۰۰۰۰تومان فروش داشته است. فروش روزانه فیلم شنبه دوم شهریور ۱۸۰۰۰۰۰ بوده که می‌تواند آغازی امیدوارکننده برای رشد فروش در هفته‌های بعد باشد. «فرزند خاک» سومین فیلم محمدعلی باشه‌آهنگر پس از «نیمه گمشده» و «نبات داغ» است.

این فیلم از چهارشنبه ۱۶ مردادماه در گروه سینمایی استقلال اکران شد و پس از ۲۰ روز نمایش در هفت سینما ۳۶۳۰۰۰۰۰تومان فروش داشته است. فروش روزانه فیلم شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰۰۰۰بوده که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۱۰۰۰۰۰تومان افت فروش روزانه داشته است. «پرچم‌های قلعه کاوه» نخستین فیلم محمد نوریزاد است که پس از نمایش در بیست و ششمین جشنواره فجر و دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه به اکران عمومی درآمده است.

این فیلم از چهارشنبه ۱۶ مردادماه در گروه سینمایی آزادی اکران شد و پس از ۲۰ روز نمایش در سه سینما ۳۹۰۰۰۰۰تومان فروش داشته است. فروش روزانه فیلم شنبه دوم شهریور ۴۰۰۰۰تومان بوده که نسبت به آخر هفته گذشته حدود ۱۰۰۰۰تومان افت فروش روزانه داشته است. «مینای شهر خاموش» سومین فیلم امیرشهاب رضویان و داستان بازگشت دکتر بهمن پارسا بعد از ۳۳ سال از آلمان به ایران است. «مینای شهر خاموش» از چهارشنبه ۱۶ مردادماه در گروه سینمایی آزاد اکران شد و پس از ۲۰ روز نمایش در شش سینما ۳۴۷۰۰۰۰۰تومان فروش داشته است. فروش روزانه فیلم شنبه دوم شهریور ۱۳۰۰۰۰۰تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۹۰۰۰۰۰تومان افت فروش روزانه داشته است. «سربلند» نخستین تجربه کارگردانی سعید تهرانی در سینماست که تاکنون بیشتر در کسوت بازیگر در فیلم‌ها و مجموعه‌های حضور داشته است.

فیلم «سربلند» از چهارشنبه ۱۶ مردادماه در گروه سینمایی آزاد اکران شد و پس از ۲۰ روز نمایش در ۱۱ سینما ۲۹۴۰۰۰۰۰تومان فروش داشته است. فروش روزانه فیلم شنبه دوم شهریور ۱۱۰۰۰۰۰تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۲۰۰۰۰۰تومان افت فروش روزانه داشته است. «همیشه پای یک زن در میان است» یازدهمین فیلم کمال تبریزی بر اساس فیلمنامه رضا مقصودی و نغمه ثمینی ساخته شده که برداشتی آزاد از مجموعه داستان کوتاه «غیرقابل چاپ» سیدمهدی شجاعی است. «همیشه ...» از چهارشنبه نهم مرداد در گروه سینمایی قدس اکران شد و پس از ۲۴ روز نمایش ۲۴ سینما ۶۵۱۳۰۰۰۰۰تومان فروش کرده است. فروش روزانه فیلم شنبه دوم شهریور ۱۱۷۰۰۰۰۰تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود ۲۰۵۰۰۰۰۰تومان افت فروش روزانه داشته است. «دیوار» یازدهمین فیلم محمدعلی طالبی است. «دیوار» از چهارشنبه دوم مردادماه در گروه سینمایی آفریقا اکران شد و پس از ۳۵ روز نمایش در ۸ سینما ۱۱۶۶۰۰۰۰۰تومان فروش داشته است. فروش روزانه این فیلم شنبه دوم شهریور ۱۱۰۰۰۰۰تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۷۰۰۰۰۰تومان افت فروش روزانه داشته است.