دنیای اقتصاد- با وجود هشدار دو روز پیش محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس مبنی بر این که اگر دولت در ماجرای مشایی مقاومت کند دعوا می‌‌‌شود و از این جهت رفتن وی ضروری است، به نظر می‌‌‌رسد، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این روزها با فراغ‌بال بیشتری سخن می‌‌‌گوید که در گفت و گو با ایسنا تاکید کرده است: «استعفا و کناره‌گیری در کار نیست.» وی که به مناسبت هفته دولت و به بهانه ارائه گزارش فعالیت های سازمان متبوعش سخن می‌‌‌گفت، بابیان این مطلب افزود: «این حرف را دروغ‌پردازان در روزنامه‌ها‌ی زنجیره‌ای منتشر کرده‌اند. این‌ها را دشمنان و آن‌ها که به‌دنبال تخریب دولت هستند، اشاعه می‌دهند.»

مشایی در بخش دیگری از این گفت و گو در پاسخ به پرسشی درباره اعتقاد برخی افراد مبنی بر سیاست‌زدگی سازمان و ورود مسوولان آن به بحث‌های سیاسی، تاکید کرد: «من ده‌ها بار گفته‌ام، یکی از اقدامات مهم این دوره سازمان، این است که سیاست‌زده نباشد، نه این‌که سیاسی نباشد.» وی با بیان این‌که ما برخورد حزبی در سازمان را از بین برده‌ایم، ادامه داد: پس از ورود به سازمان به برخی گفتیم، بروند و به برخی هم گفتیم، بمانند؛ برای این‌که نشان دهیم، حزبی نیستیم؛ چراکه این نظر رییس‌جمهور است.

رحیم‌مشایی با بیان این که من نظر کارشناسی می‌دهم و می‌گویم، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نباید سیاسی، خطی و جناحی باشند، افزود: تلاش کرده‌ایم که سیاسی عمل نکنیم. در تمام مدت فعالیت‌مان همواره توجه داشته‌ایم که در گردشگری مردم می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، بنابراین خط سیاسی به‌کار نمی‌آید، حتی اگر در مواقعی خواسته‌ایم با دستگاهی برخورد کنیم، مصالح را رعایت کرده‌ایم و جانب حزبی را نگرفته‌ایم. معاون رییس‌جمهور ضمن تاکید بر این‌که «من سیاسی حرف می‌زنم، ممنوع نیست» درباره سخنان اخیر خود در رابطه با اسرائیل تصریح کرد: «خبرنگاران فراوانی به‌عنوان معاون رییس‌جمهور از من اظهار نظر می‌خواهند، اما این‌که گفته می‌شود من در همان نشست مطبوعاتی‌ام راجع به مسائل سیاسی حرف زده‌ام، من می‌گویم که بحثم کاملا فرهنگی است.»

وی ادامه داد: بحث را نگاه کنید، آیا این بحث سیاسی است؟ من مخالف این نیستم که حرف سیاسی نزدم، اما از طرفی هم حرف سیاسی نمی‌توانم نزنم. البته تاکید می‌کنم، بحث من اصلا سیاسی نبود و من کاملا بحث فرهنگی کردم. بنابراین ضمن این‌که اعتقاد دارم باید حرف سیاسی بزنیم، چون سیاست‌مان از دیگر کارهای ما جدا نیست، تاکید می‌کنم که سیاست‌زدگی چیز دیگری است که ما آن‌را به‌شدت در سازمان نفی کرده‌ایم و اتفاقا چوب آن‌را هم داریم می‌خوریم.

وی تصریح کرد: حرف‌های من جنس کاملا فرهنگی داشته و سیاسی نبوده است؛ دو روز قبل از همایش صنعت گردشگری، در بحثی سیاسی حضور یافتم که سیاسی هم حرف زدم و همان‌جا گفتم که اسرائیل مرده است و باید تشییع جنازه‌اش را بگیریم. جریان همایش صنعت، دو روز پس از آن سخنرانی سیاسی بود؛ مگر می‌شود آن حرف‌ها را بلافاصله بعد از دو روز نادیده گرفت؟ رحیم‌مشایی ادامه داد: بعضی از دوستان در جریان نیستند و با تخریب‌کنندگان همراه شده‌اند. اگر مدیریت تخریب را پس از صحبت‌های من تحلیل کنند، متوجه می‌شوند که تخریب چطور طراحی شده است و همه‌چیز مشخص می‌شود. او با تاکید بر این‌که نسبت به موجودیت نداشتن رژیم اسرائیل هیچ بحثی وجود ندارد، اضافه کرد: «کسانی که مدعی‌اند، بیایند بگویند آیا نصف من درباره این رژیم سخنرانی داشته‌اند؟