وزیر رفاه و تامین اجتماعی از اختصاص حدود ۹۰‌هزار میلیارد تومان یارانه به حامل‌های انرژی در هر سال خبر داد و گفت: این رقم در راستای هدفمندکردن یارانه‌ها به تدریج به گروه‌های مختلف اختصاص می‌یابد. عبدالرضا مصری‌ در حاشیه همایش مدیران تعاونی‌های تاکسیرانی کشور در جمع خبرنگاران، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را طرحی عظیم و ملی خواند و افزود: این طرح در راستای ‌اصلاح ساختار اقتصادی کشور اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از مرحله خوداظهاری، بانک اطلاعاتی اظهارنامه‌ها را تفکیک و سپس با خارج شدن تدریجی حامل‌های انرژی از طرح یارانه، این اعتبارات در اختیار افراد مشمول قرار خواهد گرفت.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در ادامه در مورد برنامه‌های این وزارتخانه گفت:‌ این وزارتخانه در راستای بیمه کردن قشرهای مختلف جامعه ۱۶ گروه جدید را شناسایی کرده است. وی، دامداران، لنج داران و زنبور داران را از گروه‌های اجتماعی جدید شناسایی شده عنوان کرد و افزود: بیش از ۶۵‌درصد از جامعه در حال حاضر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و وزارت رفاه و تامین اجتماعی در نظر دارد مابقی گروه‌های اجتماعی کشور را زیر پوشش این بیمه قرار دهد. مصری گفت: براساس مطالعات انجام شده در ۱۷۰ کشور دنیا بیمه تامین اجتماعی کشور از بیمه‌های بسیار مطلوب است به نحوی که دولت ماهانه ۲۵‌هزار تومان حق بیمه رانندگان حمل‌ونقل شهری (‌تاکسی) را پرداخت می‌کند.

وی اظهار کرد: ۲۸‌میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و در صورت تامین منابع گروه‌های دیگری را نیز بیمه خواهیم کرد.

وزیر رفاه خاطرنشان کرد: وزارت رفاه و تامین اجتماعی در نظر دارد در مرحله بعدی کارگران روزمزد ساختمان را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی ادامه داد:‌ لایحه‌ای در حال حاضر در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، اما مجلس این لایحه را مسکوت گذاشته است.

مصری گفت: بر اساس این لایحه کارفرما باید‌ درصدی از هزینه احداث بنا را برای بیمه کارگران در نظر گیرد، اما مجلس شورای اسلامی ایراداتی را به این لایحه وارد کرده که طرح اصلاحی آن در حال حاضر آماده است.

وی در ادامه درباره مطالبات معوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: تمام مطالبات معوق بازنشستگان در ماه جاری پرداخت می‌شود.