یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هشتم از احتمال بازگشت ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مهر، سید سلمان ذاکر یادآور شد: قوانین می‌بایست بر اساس مسائل شرعی تصویب شوند و اگر این نکات در تصویب قوانین رعایت نشود شورای نگهبان مصوبات را رد خواهد کرد. نماینده ارومیه اضافه کرد: در ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده که حذف شد عین خواسته اسلام مطرح بود و مجلس قصد داشت با تطبیق نظر اسلام برخی مشکلات فعلی زنان و جامعه را حل کند.

وی با انتقاد از حذف این ماده در کمیسیون قضایی تاکید کرد: حذف کردن هنر نیست بلکه بهتر بود که به جای حذف ماده مجلس به اصلاح ایرادات آن می‌پرداخت.

ذاکر گفت: نباید در تطبیق مصوبات به غوغاسالاری‌ها و هیاهو گوش کرد.ذاکر خبر داد: اخیرا پیشنهادات جدیدی به کمیسیون حقوقی رسیده که بر اساس آن ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده بار دیگر در لایحه قرار می‌گیرد. به این ترتیب که رضایت خانم‌ها در ازدواج مجدد مرد شرط قرار خواهد گرفت و برای رعایت عدالت مرد در همسرداری نیز شروطی اضافه می‌شود.

وی با ابراز عقیده بر اینکه ممکن است بسیاری از زن‌ها با ازدواج مجدد همسرشان مشکلی نداشته باشند، بیان کرد: ازدواج مجدد مرد بر اساس شرع و با رضایت همسر اول خلاف نیست ضمن اینکه مجلس با حذف ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده راه‌حل مشکلات فعلی بانوان را بست.

وی در خاتمه اظهار کرد: پیشنهادات جدیدی که به کمیسیون حقوقی و قضایی رسیده در این کمیسیون در حال بررسی است تا در صحن علنی به آنها رسیدگی شود.