دنیای اقتصاد-به دنبال تعطیلی بازار چند شهر در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و دستور رییس‌جمهور برای تعویق دو ماهه اجرای این قانون، یکی از احزاب اصولگرا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اجرای این قانون (مالیات بر ارزش افزوده) با اطلاع‌رسانی کافی همراه نبوده است و به همین دلیل باعث بروز التهاب در بازار شده است و لازم است مسوولان امر اطلاع‌رسانی لازم و کافی انجام دهند تا نگرانی مردم برطرف گردد. جامعه اسلامی مهندسین که خاستگاه محمدرضا باهنر نایب رییس پرنفوذ مجلس محسوب می‌شود در این بیانیه همچنین از طرح تحول اقتصادی و ساماندهی کردن یارانه‌ها به عنوان ضرورت توسعه و پیشرفت کشور و برقراری عدالت اجتماعی یاد و تاکید کرده است: موفقیت طرح تحول اقتصادی در گرو هماهنگی مراکز تصمیم‌گیری مانند دولت و مجلس و استفاده از خرد جمعی و نظرات نخبگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس این بیانیه می‌افزاید: رقم ریالی یارانه نقدی باید در ردیف‌های بودجه پیش‌بینی شود تا طرح به صورت قانونمند اجرا گردد. این حزب اصولگرا در بیانیه خود تصریح کرده است: یکی از لوازم موقعیت طرح تحول اقتصادی، کوچک شدن حجم و کم شدن بار دولت و خشکاندن ریشه‌‌های فساد اقتصادی در کشور و اصلاح مقرراتی است که اجازه سوء‌استفاده به برخی‌ها را می‌دهد. در این بیانیه با تاکید بر بازگشت معوقه‌های بانکی به بانک‌ها آمده است: عده‌ای وام‌های میلیاردی از بانک‌ها دریافت کرده‌اند و از بازپرداخت آن خودداری می‌ورزند باید با دقیق کردن نظارت و بازرسی‌ها این مشکل را حل کرد. این بیانیه می‌افزاید: تعلل در مبارزه با مفاسد اقتصادی، مفسدان اقتصادی را جری‌تر کرده و باعث اختلال در سیستم اقتصادی کشور می‌گردد، به طوری که کشف مواردی مانند شهرام جزایری و اخیرا کشف اختلاس در یکی از بانک‌ها نتیجه عدم نظارت موثر و برخورد قاطع با متخلفان بوده است.

در این بیانه تاکید شده است: اعطای وامهای بانکی باید سامان‌دهی شود و منابع بانکی به جای اینکه در اختیار افراد معدود سودجو قرار گیرد به سمت رونق تولید و ایجاد اشتغال هدایت گردد. جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه خود تلاش برای کاهش نقدینگی در جامعه و مهار تورم را سیاست صحیح اقتصادی برشمرد و در خصوص استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی نیز تصریح کرد: منابع صندوق ذخیره ارزی باید در جهت سرمایه‌گذاری‌‌های مولد مورد استفاده قرار گیرد و لذا دولت باید از برداشت بی‌رویه و بی‌حساب و کتاب از این صندوق بپرهیزد.