بازار امسال کن 35درصد خلوت‌تر شده است

ایسنا- ۱۳فیلم ایرانی برای حضور در جشنواره‌های خارجی به نمایندگان جشنواره‌های مربوطه در بازار کن معرفی شدند. حبیب ایل‌بیگی، مدیر روابط عمومی بنیاد سینمای فارابی که در کن به سر می‌برد، با اعلام این مطلب گفت: «کودک و فرشته»، «زمانی برای دوست‌داشتن»، «کتونی سفید»، «پنالتی»، «میزاک»، «سوپراستار»، «هفت و پنج‌ دقیقه»، «سیبیل می‌دوند»، «آتش سبز»، «قاعده بازی»، «تولدی دیگر»، «جعبه موسیقی» و «دست‌های خالی»، فیلم‌هایی هستند که به نمایندگان این جشنواره‌ها معرفی شده‌اند.

ایل‌بیگی با بیان این‌که بنا به آمار، بازار جشنواره‌ از سال گذشته خلوت‌تر شده است، اظهار داشت: اوضاع اقتصادی بر حضور بعضی کشورها تاثیر داشته و این بازار ۳۵درصد نسبت به سال گذشته خلوت‌تر شده است. وی با اشاره به فیلم «ملک‌سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه بسیاری از کشورها خواهان خرید این فیلم شده‌اند، گفت: دو کشور کانادا و کرواسی خواهان پخش سینمایی و تلویزیون ترکیه نیز خواستار پخش تلویزیونی این فیلم شده‌ است.

مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی درباره عدم حضور حوزه هنری و انجمن سینمای جوانان در بازار کن اظهار داشت: انجمن از ابتدا قرار نبود بیاید، اما حوزه هنری انصراف داد و سینماگران مستقل (منیژه حکمت، علی واجد‌سمیعی و محمد اطبایی) به جای آنها در غرفه مستقر شدند.