ملت ‌در انتخابات حضور پرابهت داشته باشد

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به آگاهی نسل جوان ‌خاطرنشان کردند: این آگاهی عمومی، همچون تمامی صحنه‌های دیگر، در انتخابات نیز جلوه کند تا حضور آگاهانه ملت مانع از سرکار آمدن کسانی شود که بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم شوند و آبروی ملت را ببرند. به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفتمین روز از سفر به استان کردستان، صبح دوشنبه در اجتماع پرشکوه مردم مومن، پرمحبت و نجیب بیجار، سه عنصر «اتحاد، حضور و آگاهی» را تضمین کننده ادامه «پیشرفت و اقتدار و ابهت ملت ایران» خواندند و با تاکید بر حضور آگاهانه ملت در انتخابات ریاست جمهوری افزودند: کسانی را روی کار بیاورید که راه امام و ارزش‌ها و اصول آن بزرگوار را ادامه دهند و ایستادگی در مقابل زورگویان جهانی را، «ارزش» بدانند. حضرت آیت الله خامنه‌ای، ارتحال مرجع بزرگوار و فقیه عارف، حضرت آیت الله بهجت را حقیقتا داغدار کننده خواندند و از پروردگار متعال مسالت کردند آن عالم ربانی را با پیامبر اسلام و اولیای الهی محشور فرماید.ایشان در تبیین عناصر شکل دهنده و پیروزی بخش انقلاب عظیم اسلامی، به «اتحاد ملی» اشاره کردند و افزودند: وحدت کلمه آحاد ملت با قومیت‌ها و مذاهب گوناگون و پیروی آنان از امام بزرگوار، تمدن و جریان جدیدی در اندیشه سیاسی جهان ایجاد کرد که آثار هدایت بخش آن در مساله فلسطین، ‌لبنان و دیگر مسائل آشکار است و تاثیر بیدار کننده آن از شمال آفریقا تا شرق آسیا رو به گسترش است.

رهبر انقلاب اسلامی، استمرار وحدت اقوام ایرانی و جریان‌های گوناگون سیاسی را در دفاع از پرچم برافراشته شده اسلام در این سرزمین، کاملا ضروری و ضامن آینده درخشان ملت دانستند و بار دیگر خطاب به مردم کردستان تاکید کردند:‌ عزیزان شیعه و سنی، وحدت پر برکت اسلامی را با همه وجود حفظ کنید.ایشان «حضور مردم در صحنه‌های مختلف» را دومین عنصر تضمین‌کننده پیشرفت و عظمت ملت خواندند و به ملت توصیه کردند: ‌در انتخابات حضور پرابهت داشته باشید و در عرصه‌های اقتصادی، سازندگی و دیگر عرصه‌ها نیز حضور موثر و تعیین کننده خود را حفظ کنید. حضرت آیت الله خامنه‌ای «آگاهی» را عنصر ضروری امروز و فردای کشوربرشمردند و در اشاره ای کوتاه به برخی از برکات آگاهی ملت، افزودند: اگر ایستادگی آگاهانه مردم در پشت سر امام‌خمینی نبود، عناصر متزلزل سال‌های اول انقلاب که عقیده‌ای به آرمان‌های ملت نداشتند و به علت هراس از آمریکا، به فکر نرمش و تواضع درمقابل زورگویان جهانی بودند، همچنان در راس کار می‌ماندند که در این صورت از عزت و پیشرفت و ابهت جهانی ملت خبری نبود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آگاهی نسل جوان ‌خاطرنشان کردند: این آگاهی عمومی، همچون تمامی صحنه‌های دیگر، در انتخابات نیز جلوه کند تا حضور آگاهانه ملت مانع از سرکار آمدن کسانی شود که بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم شوند و آبروی ملت را ببرند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در تکمیل معیارهای انتخاب صالح‌ترین فرد به ریاست‌جمهوری افزودند: اگر در پی انتخابات، کسانی درمراکز گوناگون سیاسی و اقتصادی روی کار بیایند که به‌جای ادامه راه امام و ترویج اصول و ارزش‌های امام و انقلاب، بخواهند با تملق گویی دولت‌های مستکبر غربی، به خیال خود موقعیتی برای ایران دست و پا کنند، این برای ملت یک مصیبت است. حضرت آیت الله خامنه‌ای دراین دیدار که در ورزشگاه ۱۷ شهریور بیجار برگزار شد، با یادآوری افتخارات تاریخی مردم بیجار و گروس، حضور مردم این منطقه درحوادث مختلف سی سال اخیر از جمله دفاع مقدس را، معیار قضاوت درخشان تاریخ درباره مردم دلاور و پرشور بیجار دانستند وافزودند: مردم شیعه وسنی محب اهل بیت و به خصوص شیعیان که پیرو مکتب اهل بیت هستند، از آزمایش‌های بزرگ سربلند بیرون آمده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاست‌های رژیم طاغوت در نادیده گرفتن اقوام مختلف خاطرنشان کردند: امروز به برکت اسلام و انقلاب، هر فرد ایرانی در هر نقطه از این کشور عظیم و عزیز، دارای شخصیت و ارزش مستقلی است و مجموعه این ارزش‌ها و شخصیت‌های مصمم و با اراده،‌ ملت بزرگی را شکل داده است که با ایستادگی مثال زدنی، الگوی دیگر ملت‌ها شده است.

ایشان دستور امام خمینی (ره) را برای اعزام اولین گروه عمران به کردستان، نشان دهنده توجه ویژه نظام به مناطق «دور افتاده و عقب مانده در دوران طاغوت» دانستند و افزودند: اگر چه مخالفان این ملت و دشمنان قوم کرد، با ایجاد ناامنی، وقفه‌ای در خدمت رسانی نظام به‌وجود آوردند، اما دستگاه‌های مختلف توانسته‌اند در سه دهه گذشته کارهای فراوانی در این منطقه انجام دهند و دولت خدمتگزار نیز برای جبران بیشتر کمبودها، ‌تصمیمات خوبی گرفته است که امیدواریم با کمک مردم شهرهای مختلف کردستان از جمله شهر بیجار، کاملا محقق شود. ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، برخی مهاجرت‌ها از بیجار به مناطق دیگر را مانع از پیشرفت این منطقه خواندند و به مردم این شهر خاطرنشان کردند: مسوولان دولت و استان، مسائل بیجار را به خوبی می‌دانند و برای حل آنها برنامه‌های گسترده و با ارزشی دارند، بنابراین قدراین شهر و دشت‌های خرم و پربرکت آن را بدانید و با کمک کردن به مسوولان به حرکت رو به پیشرفت استان، شتاب دهید.در ابتدای این دیدار حجت الاسلام «مروی»، امام جمعه بیجار گفت: وحدت شیعه و سنی، حضور بسیار فعال و آگاهانه در انتخابات و استعداد سرشار جوانان، از جمله وی‍ژگی‌های مردم مومن و انقلابی این منطقه است.

حجت الاسلام مروی با اشاره به برخی مشکلات ازجمله کمبود آب کشاورزی گفت: حل این مساله به پیشرفت بیجارکمک فراوانی خواهد کرد.

آثار پربرکت انقلاب اسلامی آشکارترمی‌شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین عصر روز یکشنبه در دیدار مسوولان و مدیران رده‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و اداری استان کردستان، خدمت به مردم را در منطق اسلامی، ارزشی انسانی و حسنه‌ای الهی برشمردند و خدمت خستگی‌ناپذیر به مردم قدرشناس ایران را وظیفه سنگین همه مسوولان و مدیران کشور خواندند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خدمت به مردم کردستان را از جهات مختلف دارای اجر مضاعف دانستند و افزودند: نیاز بیشتر استان کردستان به کار و تلاش مسوولان و شرایط دشواری که دشمنان اصلی نظام به دست گروهک‌های مزدور برای مردم مظلوم منطقه و خدمتگزاران آن‌ها به وجود آوردند، ‌خدمت به مردم کردستان را از ثوابی دوچندان برخوردار می‌سازد. ایشان به مسوولان استان کردستان خاطرنشان کردند: تصمیم‌گیری مرحله مهمی در تحقق یک هدف و آرمان است، اما فراموش نکنید که عمل به تصمیمات است که می‌تواند یک هدف را واقعا محقق کند؛ بنابراین در اجرای تصمیماتی که به نفع مردم منطقه گرفته می‌شود کاملا جدی و پیگیر باشید. رهبر انقلاب اسلامی کارهای انجام شده در استان را خوب و استاندار کردستان را خدوم و باکفایت دانستند و افزودند: واقعیاتی که از خلال مشاهدات، گزارش‌های مردمی و بررسی هیات‌های مختلف سفر، آشکار می‌شود نشان دهنده کمبودهای فراوانی است که فقط با «کار و تلاش خستگی‌ناپذیر» رفع خواهد شد. ایشان اجرای کامل مصوبات سفرهای استانی ارزشمند دولت و تحقق مصوبات دو روز پیش هیات وزیران در سنندج را گامی بلند در حل مشکلات استان خواندند و به استاندار و مدیران رده های مختلف کردستان تاکید کردند: با تکیه بر خداوند و کمک گرفتن از مردم برای اجرای کامل این مصوبات کمر همت ببندید که البته مسوولان مرکز هم باید به شما کمک کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقویت ارتباطات و تفاهم معنوی و روحی میان مردم مومن و وفادار کردستان با مردم سایر مناطق کشور و سرمایه‌گذاری صنعتی و کشاورزی را از نیازهای اساسی استان کردستان دانستند و افزودند: مسوولان استان در این زمینه نیز وظایف سنگینی دارند. ایشان، انقلاب اسلامی را معجزه‌ای الهی دانستند و افزودند: آثار پربرکت این معجزه ماندگار، ‌در منطقه و جهان هر روز آشکارتر می‌شود و مسوولان رده‌های مختلف کشور در پاسداری از چنین نظامی، وظایف بسیار خطیری دارند که به ویژه با کار و تلاش و خدمت به مردم ادا می‌شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین عصر روز یکشنبه از نمایشگاه سی طرح برگزیده مخترعان و نوآوران جوان استان کردستان بازدید کردند.