برگزاری راهپیمایی 13 آبان در سراسر کشور

عکس: خبرگزاری فارس

سردار نقدی: بهبود وضع اقتصادی از طریق رابطه با آمریکا توهم است

دنیای اقتصاد- مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی روز جمعه در سراسر کشور برگزار شد. این مراسم در تهران همزمان با دیگر استان‌ها و شهرهای کشور با حضور هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم مقابل سفارت سابق آمریکا برگزار شد. رییس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی‌ای در این مراسم، گفت: رسانه‌ها باید اسناد لانه جاسوسی را منتشر کنند و همه باید بدانند که در سفارتخانه‌های آمریکا در دنیا چه می‌گذرد. اگر سفارتخانه آمریکا در تهران تسخیر نمی‌شد توطئه‌های خود را علیه ایران ادامه می‌داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی افزود: امروز جنایت‌هایی که در کشورهای عراق، افغانستان، بحرین و به خصوص در میانمار با کشتار مسلمانان انجام می‌شود با هدایت رژیم پلید آمریکا است. در طول تاریخ هیچ رژیمی را نظیر رژیم آمریکا نمی‌توان یافت که به این میزان جنایت انجام داده باشد، بر همین اساس برای هر مورخ که بتواند ثابت کند رژیمی جنایتکارتر از رژیم آمریکا وجود دارد ده کیلوگرم طلا می‌دهیم. این مورخ می‌تواند از هم‌اکنون تا سال ۱۴۰۰ تحقیق کند و رژیمی زیان‌بارتر از رژیم آمریکا پیدا کند، اما نخواهد توانست رژیم دیگری شناسایی کند.

اینها توهم است

رییس سازمان بسیج مستضعفین درباره‌ ارتباط دوباره با‌ آمریکا گفت: پس از قطع روابط میان ایران وآمریکا در اوایل انقلاب اسلامی این کشور با متحدانش تلاش کردند که دوباره ارتباط با ایران را احیا و سفارتخانه‌شان را دوباره فعال کنند. از سوی دیگر در دوران جنگ نیز برخی خواهان برقراری دوباره‌ روابط با آمریکا بودند، اما امام راحل با موضع قاطع خود این مساله را منتفی اعلام کرد.

وی خطاب به کسانی که اظهار می‌کنند با برقراری روابط مجدد با آمریکا وضع اقتصادی ایران بهبود می‌یابد و امنیت برقرار می‌شود، تاکید کرد: مگر افغانستان که با آمریکا ارتباط دارد می‌تواند در امنیت به سر برد؟ مگر دولت موقت علاقه خود را به آمریکا نشان نداده بود پس چرا آمریکا در ایران خرابکاری می‌کرد و قسمت‌هایی از ایران را مورد حمله قرار می‌داد؟ بنابراین این توهم است که تصور کنیم تهدیدها مرتفع می‌شوند و وضع اقتصادی ایران پس از برقراری روابط مجدد با آمریکا بهبود می‌یابد.

نقدی ادامه داد: همه پیروزی‌ها و پیشرفت‌ها و عزت ملت ایران در نتیجه‌ ایستادن در مقابل آمریکا و رویارویی با این کشور بوده است، امروز ما آمریکایی‌های مفلوک و شکست خورده را می‌بینیم. در سال ۵۷ که در مقابل آمریکا ایستادیم این کشور در همه‌ مولفه‌ها در قدرت قرار داشت و به گونه‌ای قدرت مسلط جهان بود، اما امروز که قدرت نظامی این کشور شکست خورده و مفلوک شده است برای چه با این آمریکای شکست خورده سازش کنیم؟! دیگران به عقل‌مان می‌خندند.

آمریکا ثابت کند که آدم شده است

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه «اگر سازش با آمریکا مطرح شود باید ملت ایران شروطی را اعلام کنند»، گفت: از شروط ارتباط با آمریکا این است که این کشور باید ثابت کند که آدم شده است و در همین راستا پایگاه‌های نظامی خود را در ۵۰ کشور جهان جمع و سازمان سیا را منحل کند تا دیگر این سازمان علیه کشوری کودتا نکند. ملت فلسطین را آزاد بگذارد و شکنجه‌گاه‌ها و زندان‌های خود را تعطیل کند و از آن‌جایی که این کشور در داخل آزاد نیست و مردم آمریکا حق انتخاب ندارند آزادی‌هایی به مردم خود بدهد. بر همین اساس اگر خیال ارتباط با ایران را داشته باشد باید این اصلاح‌ها را انجام داده و آدم شود.

وی با بیان اینکه «ملت ایران هیچ وقت تسلیم را قبول نمی‌کنند» افزود: تفکر ذلیل و بی‌عقلی است که تصور شود که ملتی این‌چنین با صلابت که مرگ را به تسلیم ترجیح می‌دهد در برابر توطئه‌های آمریکا تسلیم شود، ملت ایران مصمم است و اقتصاد مقاومتی که رهبر ایران پیش روی ملت این کشور گذاشته است، وسیله‌ای برای عبور از این جریان است. به این شکل ملت ایران می‌تواند از تحریم سر بیرون آورد. ملت ایران در این آزمایش بزرگ خواهند ایستاد و با تلاش و کوشش مصرف تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی سربلند بیرون خواهد آمد و دشمن پایان راه خود را خواهد دید. در این مراسم، دانشجویان و دانش‌آموزانی که به مناسبت سالروز ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا تجمع کرده بودند توماری را خطاب به سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد امضا کردند و از آنها خواستند تا برای تعیین روزی با عنوان «روز مبارزه با استکبار یا روز مبارزه با غرب» اقدام کنند. شرکت کنندگان در این مراسم، برای اعلام انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی پرچم اسرائیل را آتش زدند.

همچنین جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزانی که در مقابل لانه‌جاسوسی آمریکا به مناسبت سالروز ۱۳ آبان تجمع کرده بودند، کفن‌هایی را برای اعلام آمادگی برای مبارزه با شیطان بزرگ پوشیده بودند. شرکت‌کنندگان در مراسم روز ۱۳ آبان سپس در نماز جمعه حاضر شده و پس از اقامه نماز و سخنرانی خطیب موقت نماز جمعه تهران به راهپیمایی پرداختند.

صدیقی: بلایی که سر سوریه آوردید، دامن خودتان را می‌گیرد

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران هم در خطبه‌های نماز جمعه گفت: به دولت‌های منطقه و همسایگان خود نصحیت می‌کنیم شما که دم از اسلام می‌زنید بدانید این بلایی که به دستور دیگران سر سوریه آوردید، دامن خودتان را هم می‌گیرد و به خودتان برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، با مورد توجه قرار دادن سالروز ۱۳ آبان اظهار کرد: این مبارزه‌‌ای که علیه آمریکا شروع شده سابقه دیرینه دارد، حضرت آقا نیز در تحلیل خود به ۶۰ ساله گذشته برمی‌گردند در این راستا کودتای ننگینی که در آن مصدق برکنار شد را می‌توان مورد توجه قرار داد با آنکه مصدق با آمریکا نیت خوبی داشت، اما او را برکنار کردند و شاه را آوردند و همین عامل جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی و ملی ما بود و از آن روزها مبارزه علیه استکبار شروع شد و این کودتا، کودتای آمریکایی محض بود و کشوری که در کشوری دیگر کودتا می‌کند یقینا آن ملت علیه نظام کودتا مشکل دارد و همه‌ کسانی که این غده را در اینجا کاشته‌اند دشمنان ما به حساب می‌آیند.

همچنان آمریکا را دشمن شماره یک می‌دانیم

راهپیمایان روز مبارزه با استکبار جهانی در قطعنامه پایانی شان تاکید کردند که ملت ایران همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و جامعه بشری دانسته و از مجامع حقوقی و دادگاه‌های بین‌المللی می‌خواهد محاکمه و رسیدگی جدی به جرائم دولتمردان آمریکا را در دستور کار قرار دهند.

در بخشی از این قطعنامه ضمن اعتراض به حذف شبکه‌های ایران از ماهواره هاتبرد آمده است: ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات بزرگ ۱۳ آبان ماه‌، وحدت، اتحاد، یکپارچگی و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را عامل ناکامی و شکست توطئه‌ها و نقشه‌های شیطانی دشمنان ایران اسلامی و ضامن برون‌رفت از مشکلات و چالش‌های فراروی انقلاب و نظام دانسته و با تاکید بر ضرورت تعمیق و تقویت همه جانبه آن بین آحاد جامعه، از سران قوای سه‌گانه و خواص کشور می‌خواهیم همت و تلاش خود را تنها به تداوم انقلاب، پیشرفت و تعالی میهن عزیز، رفع گرانی‌ها و تنگناهای اقتصادی مردم معطوف کرده و اهداف دشمن از سناریوی تحریم و فشار اقتصادی بر مردم را خنثی سازند.