فروش زمین‌های دریایی
مهتا گوهری
در طی این چند سال اخیر شاهد ساخت‌وسازهای زیادی در شهرهای شمالی بوده‌ایم و مقدار این ساخت‌وسازها بیش از تقاضای ساکنان این شهرها برای خانه‌دار شدن (خریداری یا اجاره‌ واحدهای مسکونی) بوده است.

اکثریت این ساخت‌وسازها در استان‌های مازندران و گیلان صورت می‌گیرد، چرا که این شهرها هنوز جاذبه‌های طبیعی خود را از دست نداده‌اند و از زیبایی طبیعت بهره‌مند هستند.
شاید حداقل مساحت کمی از فضاهای سبز طبیعی این شهرها دستخوش تغییرات ساخت‌وساز واقع شده باشند.
همه ما به خوبی به این مساله واقف هستیم که اکثر ساکنان کلان‌شهرها از زندگی ماشینی و یکنواخت به ستوه آمده‌اند و چاره‌ای هم برای گریز از این زندگی ماشینی را ندارند، چرا که در دنیای امروزی برای اینکه از یک زندگی نسبتا آرام و بی‌دغدغه بهره‌مند شویم، باید به قول گفتنی: تا جان در بدن داریم، بدویم تا به آنچه که در مدنظر خود داریم و یا حتی چیزی شبیه به آن برسیم.
اما با تمام این وجود گاهی از این همه تلاش و دوندگی خسته می‌شویم و حس می‌کنیم که به یک آرامش روحی احتیاج داریم و اینجا است که چشم‌انتظار ایام تعطیل می‌شویم.
تعطیلات عید نوروز، یکی از بهترین ایام تعطیلی است به این جهت که بعد از یک سال تلاش روزمره و قبل از شروع شدن دوره فعالیت مجدد می‌توان از این ایام برای رفع خستگی یک‌ساله استفاده کرد. در این ایام بهترین تفریح، مسافرت است.
ایام نزدیک به سال نو، بازار فروش واحدهای ویلایی و مسکونی پررونق می‌شود و اجاره واحدهای مسکونی این منطقه در ایام عید داغ می‌شود. واحدهای ویلایی که در فاصله کمی از دریا و یا در فضای کاملا سرسبز واقع شده‌اند، بهترین مکان برای سکونت هستند و این نوع ویلاها طرفداران زیادی دارند. بدین جهت مالکان، زمین‌هایی را که در فاصله چند متری یا چند کیلومتری از دریا قرار گرفته‌اند را به طور قطعه‌بندی با متراژهای مختلف برای فروش عرضه می‌کنند.