اغتشاش در قیمت‌گذاری آثار  هنری

مدیر نگارخانه گلستان یکی از مشکلات بازار فروش آثار هنری را نوعی سردرگمی و اغتشاش در زمینه قیمت‌گذاری مطرح کرد. سخنگوی گروه هفت نگاه، یکی از تفاوت‌های دومین نمایشگاه بزرگ سال را تعدیل قیمت‌هایی عنوان کرد که در اثر اغتشاش پس از حراج‌های خارجی به‌وجود آمده است.

«لیلی گلستان»، سخنگوی گروه هفت نگاه و مدیر نگارخانه گلستان که سال گذشته برای اولین‌بار نمایشگاهی با هدف فروش آثار تجسمی برگزار کردند، در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه به میراث ‌خبر گفت: «ما تلاش کردیم تا در مورد قیمت‌ها یک نوع تعدیل وجود داشته باشد؛ زیرا بعد از حراج کریستی، قیمت‌ها دچار اغتشاش شده و نوعی سردرگمی در این زمینه ایجاد شده است که غیرمنطقی است. بنابراین سعی ما این بود تا هنرمندان را قانع کنیم که حراج‌ها یک اتفاق هستند و باید به توان خرید در بازار داخلی نیز توجه کرد.»

او در ادامه به اجرای این تصمیم اشاره کرد و گفت: «هنگامی‌که این حرف با هنرمندان مطرح شد، در جاهایی موفق شدیم آنها را قانع کنیم، اما گاهی آنها حرف ما را گوش نکرده‌اند که آثارشان را کنار گذاشته‌ایم.»

گلستان همچنین در مورد تفاوت دیگر دومین نمایشگاه اظهار داشت: «امسال سختگیری بیشتری در انتخاب آثار انجام دادیم و به همین دلیل نمایشگاه از کیفیت بیشتری برخوردار است.»

نمایشگاه بزرگ سال با هدف فروش آثار تجسمی از سوی هفت نگارخانه دی، گلستان، والی، الهه، ماه مهر، هفت ثمر و آریا برای دومین‌بار، ۲۶ بهمن در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

این گروه سال گذشته نیز نمایشگاهی در رشته‌های مجسمه‌سازی، خوشنویسی و نقاشی از چهارم الی ۱۸اسفند در فرهنگسرای نیاوران برگزار کردند. گران‌ترین اثر نمایشگاه متعلق به ایران درودی با ۱۵میلیون تومان بود.