امروز ۴۰ فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره به روی پرده می‌رود

در چهارمین روز برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۴۲ فیلم در بخش‌های مختلف این رویداد به روی پرده می‌رود. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر‌، در بخش نمایش‌های ویژه روز ۵ فیلم‌، در بخش جشنواره جشنواره‌ها ۶ فیلم‌، در بخش در جست‌و‌جوی حقیقت، مسابقه معناگرا ۵ فیلم‌، در بخش جام جهان‌نما، مسابقه بین‌الملل ۷ فیلم‌، در بخش جلوه‌گاه شرق، مسابقه سینمای آسیا ۴ فیلم‌، در بخش مرور سینمای گرجستان ۲ فیلم‌، در بخش مرور سینمای برگمان ۲‌ فیلم‌، نمایش‌های ویژه مستند ۴ فیلم‌، در بخش مروری بر آثار میخالکوف ۲ فیلم و در بخش سینمای فلسطین ۳ فیلم به روی پرده می‌رود.

فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه عبارتند از‌: جاده گوانتانامو از انگلیس‌، ۳:۱۰ به یوما از آمریکا‌، نبرد اژدها از کره و ژاپن‌، شهر مرزی از انگلیس و آمریکا و برلبه بام از ایتالیا .

در بخش جشنواره جشنواره‌ها‌، دره الاه از آمریکا‌، مردی از لندن از مجارستان و آلمان‌، موشک از کانادا‌، تولد از ژاپن‌، مانسفلد از مجارستان‌، خداحافظ بافانا محصول مشترک آلمان‌، فرانسه‌، بلژیک‌، آفریقای جنوبی‌، ایتالیا و انگلیس به روی پرده می‌رود.

در بخش در جست و جوی حقیقت، مسابقه سینمای معناگرا‌، یلا از آلمان‌، وقت مردن از لهستان‌، به یاد خودم از ایتالیا‌، ۱۴۰۸ از آمریکا و فرزند خاک از ایران در چهارمین روز جشنواره رقابت می‌کنند.

فیلم‌های بخش جام جهان‌نما، مسابقه سینمای بین‌الملل عبارتند از‌: باد در علفزار می‌پیچد از ایران‌، دوازده از روسیه‌، آریا از ژاپن‌، غیر‌قابل انتشار و مایکل کلایتون از آمریکا (‌خارج از مسابقه‌) میروش از نروژ‌، سرزمین شب روان از پرتغال و موزامبیک.

در بخش جلوه‌گاه شرق، مسابقه سینمای آسیا نیز فیلم‌های انتظار در تاریکی از ژاپن، بازگشت به خانه از چین و هنگ و کنگ‌، زندگی در ترس از ویتنام و به همین سادگی از ایران به روی پرده می‌رود.

دو فیلم پدر یک سرباز‌، خورشید بی‌خواب‌ها از بخش مرور سینمای گرجستان‌، تخم مار و سونات پائیزی از بخش مرور آثار برگمان و آرایشگر سیبری و قطعه‌ای ناتمام برای پیانو میکانیکی از بخش مرور آثار میخالکوف به نمایش در‌می‌آید.

فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه مستند نیز عبارتند از‌: اشیای گم شده‌، غبار جنگ‌، زنان جیاپاس و مناظر ساخته شده‌.

در بخش مروری سینمای فلسطین نیز فیلم‌های توپ و مداد رنگی‌، نه اینجا نه آنجا و اقدام بعدی نمایش داده می‌شود.