«دایره زنگی» و «سه زن» در نوبت اکران

با حاشیه‌های فیلم سینمایی «دایره زنگی» پریسا بخت‌آور برای ایام عید نوروز ۸۷ در گروه سینمایی قدس قرارگرفت. این فیلم که در جشنواره «بیست‌و‌ششم» با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو شد و در نهایت نیز پس از یک شب از اکران به علت وجود اعمال سانسورهای فراوان بر روی آن از گروه فیلم‌های جشنواره بیرون آمد، بالاخره قرار شد که پس از اکران فیلم «مادرزن سلام» به نمایش گذاشته شود و این قضیه در جلسه آتی شورای صنفی نمایش که با تایید رسمی آیین‌نامه اکران همراه خواهد بود، اعلام می‌شود.

«دایره زنگی» داستان فیلم درباره دختری است که صبح روز جمعه خودرو پدرش را برمی‌دارد و همراه محمد به گردش در شهر می‌رود، اما طولی نمی‌کشد که تصادف می‌کنند. آنها فقط تا بعد از ظهر فرصت دارند هزینه‌های تعمیر و صافکاری را تامین کنند، پس به خانه‌ای در شمال شهر می‌روند تا با انجام کاری پول مورد نیاز را به دست بیاورند.

مهران مدیری، امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، صابر ابر، باران کوثری، حامد بهداد، بهاره رهنما، مهدی پاکدل، نیلوفر خوش‌خلق و اکرم محمدی از جمله بازیگرانی هستند که در «دایره زنگی» به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلمنامه «دایره زنگی» تصویری متفاوت از شهر تهران و جامعه ایران نشان می‌دهد.

همچنین از طرف دیگر فیلم «سه‌زن» منیژه حکمت که در جشنواره فجر امسال شرکت نکرد و فقط در جشنواره برلین برای اولین‌بار اکران شده بود، پس از دریافت پروانه نمایش قرار شد که در خردادماه آینده به اکران عمومی درآید. منیژه حکمت در ارتباط با پروانه نمایش فیلم خود گفت: قرار است که روز شنبه شورای صنفی فیلم را ببیند و پس از دریافت پروانه نمایش آن را برای خرداد اکران می‌کنیم.براساس این گزارش، این فیلم داستان سه زن از سه نسل است که یکدیگر را گم کرده‌اند و در جست‌وجو برای یافتن پیوندهای گمشده میان گذشته و حال و آینده همدیگر را باز می‌یابند. بنا‌بر‌این گزارش، این فیلم در بخش پانورامای پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین که از ۸ تا ۲۸ بهمن در کشور آلمان برگزار ‌شد، اکران شد. نیکی کریمی، پگاه آهنگرانی، مریم بوبانی، نازنین احمدی، ستاره پسیانی، نسیم امیرخسرو، شیوا ابراهیمی، شهرزاد کمال‌زاده، احمد ساعتچیان، احمد یاوری‌شاد، مهرداد ضیایی، رضا کیانیان، بابک حمیدیان، شاهرخ فروتنیان‌، مهران رجبی و آتیلا پسیانی بازیگران «سه زن» هستند.