چهارمین دور مذاکرات سه‌جانبه پنج‌شنبه انجام می‌شود

هیات ایرانی برای شرکت در مذاکرات امنیتی عراق وارد بغداد شد.

به گزارش ایسنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مذاکرات سه جانبه امنیتی با عراق و آمریکا ظهر دیروز وارد بغداد شد. رضا امیری مقدم، رییس ایرانی هیات مذاکره‌کننده، گفت: طبق پیش‌بینی دولت عراق قرار است چهارمین دور مذاکرات سه جانبه درباره امنیت عراق با حضور هیات‌های جمهوری اسلامی ایران، عراق و آمریکا روز پنج‌شنبه انجام شود. چهارمین دور مذاکرات سه‌جانبه به درخواست نور المالکی، نخست‌وزیر عراق از دولت جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

امیری در بدو ورود به بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت در عراق اهمیت بسزایی قایل است و برای تحقق این هدف تمام همت خود را به کار خواهد بست.

مذاکرات ایران، عراق و آمریکا در بغداد تاکنون چهار دور برگزار شده است که این دور در سطح کارشناسی برگزار می‌شود.

دور اول مذاکرات در ۲۸ مه (۷ خرداد ۸۶) و دور دوم ۲۴ جولای (۲ مرداد ۸۶) و دور سوم نیز ۶ آگوست (۱۵ مرداد ۸۶) برگزار شده است.

دور اول و دوم این مذاکرات بین حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در عراق و رایان کروکر، سفیر آمریکا در عراق برگزار شد؛ اما دور سوم در سطح کارشناسی در منطقه الخضراء بغداد انجام شد.

دور چهارم مذاکرات سه جانبه ایران، عراق و آمریکا نیز بنا به درخواست بغداد و واشنگتن از ایران و با موافقت ایران روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.