دیدار استاد شجریان از نمایشگاه زنده‌یاد استاد عباس کاتوزیان

امروز آخرین روز نمایشگاه زنده‌یاد استان عباس کاتوزیان است و این در حالی است که به طور متوسط هر روز بیش از ۵۰۰نفر از این نمایشگاه دیدن می‌نمایند. عصر دوشنبه، استاد محمدرضا شجریان با حضور در فرهنگسرای نیاوران، دیدار سرزده‌ای از ۵۰سال نقاشی‌های زنده‌یاد عباس کاتوزیان نمود.

استاد شجریان در پایان این دیدار یک ساعته که اصغر مهرآیین رییس فرهنگسرای نیاوران او را همراهی می‌نمود، در گفت‌و‌گویی با روابط عمومی این فرهنگسرا خلاقیت و نگاه منحصر به فرد عباس کاتوزیان را ستود و گفت: «آثار استاد کاتوزیان خاص ایشان بود. او در گونه‌ای از نقاشی که بدان شهرت دارد، به رتبه‌ای دست یافت که مختص ایشان است و کس دیگری به این مرحله نرسید.»

استاد شجریان افزود: «در آثار و عناصری نظیر رنگ چنان چیده شده‌اند که همه چیز در خدمت موضوع است و نگاه و چشم بیننده بر سوژه و مقصود نقاش متمرکز می‌شود. این مهم از نهایت استادی و تسلط حکایت دارد و بر این گواه است که زنده‌یاد استاد عباس کاتوزیان هنرمند زمانه خود بود.»

استاد شجریان همچنین در دفتر یادبود این نمایشگاه به یادگار نوشت: «تاثری از این بیشتر نمی‌شود که نمایشگاه بزرگ استاد زمانه، جناب کاتوزیان را بدون حضور خودشان ببینیم. یادشان گرامی و آفتاب هنرشان از فرهنگ ایران برکشیده باد.» شایان ذکر است از ۲۲ فروردین ۸۷ که این نمایشگاه آغاز به کار نموده است، بیش از ۷هزار نفر از این آثار دیدن نموده‌اند.