برخی از رسانه‌ها از ارائه مجوز اپراتور سوم تلفن همراه به شرکت مگافون روسی متعلق به همسر ولادیمیر پوتین (رییس‌جمهور سابق روسیه) که یک شرکت ورشکسته است، خبر دادند. علی مطهری، رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به برخی شایعات مبنی بر ارائه مجوز اپراتوری سوم تلفن‌همراه کشور به شرکت مگافون روسی گفت: برخی اخبار حاکی از ارائه مجوز اپراتور سوم به شرکت مگافون روسیه است که البته این نمی‌تواند صحت داشته باشد؛ چرا که ارائه مجوز احتیاج به طی کردن مراحل قانونی دارد و البته بدون این ‌که شریک داخلی آن هم مشخص شده باشد، این امر غیرممکن است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از حذف کنسرسیوم اتصالات به عنوان برنده مزایده اپراتور سوم ‌تلفن‌همراه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات، به‌دلیل عمل‌نکردن به تعهدات خود برای این طرح مشکلاتی به وجود آمد که یکی از آنها عدم کنارآمدن برندگان دوم و سوم مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه با وزارت ارتباطات بود.

مطهری افزود: در همین راستا ما در کمیسیون صنایع مجلس شورای‌اسلامی جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از وزارت ارتباطات، مهندس خسروی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگانی از کمیسیون پژوهش‌های مجلس برگزار کردیم و به مشکلات به وجود آمده در این حوزه رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: نتیجه این جلسه و راه‌حل پیشنهادی مجلس برای حل مشکل اپراتور سوم، تجدید مزایده با تغییر شرایط و عدم الزام حضور اپراتور خارجی بود؛ البته دولت اختیار دارد که با ترک تشریفات مجوز اپراتور سوم را به یک شرکت خارجی ارائه دهد، ولی هیچ شرکتی بدون شریک داخلی نمی‌تواند در ایران فعالیت کند.

رییس کمیته مخابرات مجلس در پایان گفت: مجلس در مورد صحت و سقم این خبر از وزارت ارتباطات سوال خواهد کرد.

شرکت مگافون روسی در همان ابتدای فراخوان مزایده اپراتور سوم ‌تلفن‌همراه خواهان سرمایه‌گذاری در ایران شد؛ ولی در یک اقدام غیرمنتظره از شرکت در مزایده خودداری کرد، به حدی که وزیر ارتباطات هم از دلیل کناره گیری مگافون اظهار بی‌اطلاعی کرد. حال این سوال پیش می‌آید که اگر این خبر صحت داشته باشد، شرکتی که خود رسما کناه‌گیری کرده چرا وزارت ارتباطات مجوز اپراتوری سوم‌تلفن همراه را به این شرکت عرضه کرده است؟