موضع‌گیری در برابر مراجع خطر بسیار بزرگی است

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شکایت دولت از آیت‌ا... صانعی گفت: بر اساس گفت‌وگوهایی که قبلا با مراجع داشته‌ام، متوجه شده‌ام که تعدادی از آنها به عملکرد دولت به خصوص در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی انتقادات منطقی داشته‌اند و وضع مردم را در این دو زمینه نامناسب ارزیابی می‌کردند که آیت‌ا... صانعی یکی از این افراد است. محمدتقی فاضل‌میبدی در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: با توجه به اینکه این مرجع عالیقدر از شاگردان امام، دارای حکم دادستانی از ایشان و از چهره‌های شناخته شده حوزه است در برخی زمینه‌ها متوجه شده که وضعیت فعلی منطبق با تفکرات امام(ره) نیست و لذا به وظیفه خود عمل کرده است. فاضل‌میبدی تصریح کرد: آیت‌ا... صانعی هیچگاه مشکل شخصی با دولت نداشته است بلکه رابطه ایشان با آن، رابطه امر به معروف و نهی از منکر است و فقط در مقام انجام وظیفه شرعی برآمده است.

وی با بیان اینکه ممکن است فردی حرفی را بزند که بتوان از لابه‌لای آن ایراد گرفت، تاکید کرد: دولت باید درک کند که هدف آیت‌ا... صانعی مبارزه با ک‍ژی‌ها بوده است و اگر از ایشان تشکر کند اقدام مفیدی است و شکایت از این مرجع تقلید نیز نقطه‌ای منفی در تاریخ دولت خواهد بود، زیرا اقدامی بی‌سابقه است. وی با بیان اینکه در صورت حذف یاران امام این سوال پیش می‌آید که چرا تمام این افراد مطرود هستند؟ ادامه داد: ضربه به شاگردان امام ضربه به خود ایشان است و اینکه از آنها فاصله گرفته و زیر سوال ببریم برای همه خسارت‌بار است.

فاضل میبدی با اشاره به اینکه آیت‌ا... صانعی از شاگردان امام و فردی دلسوز است که به دنبال قدرت و منافع مادی نیست، توصیه کرد: دولت با آیت‌ا... صانعی به گفت‌وگو بپردازد و اگر می‌تواند ایشان را قانع کند، زیرا دود شکایت از ایشان به چشم خودش می‌رود که به زیان جمهوری اسلامی نیز هست. فاضل میبدی با هشدار نسبت به اینکه موضع‌گیری در برابر مراجع خطر بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: از همان روزی که برای حفظ حکومت در برابر برخی مراجع منتقد ایستادیم، خسارت‌هایی به بار‌ آمد که همچنان باقی است.