خداحافظی مجری اسکار از دنیای سینما

نگاه سوم- «آلک بالدوین»، بازیگر سرشناس آمریکایی و مجری مراسم اسکار امسال از خداحافظی‌اش از دنیای سینما خبر داد. «آلک بالدوین» که اخیرا به‌ عنوان یکی از دو مجری هشتادودومین مراسم اعطای جوایز اسکار انتخاب شده است، اعلام کرد: «دیگر علاقه‌ای به بازیگری ندارم و احساس می‌کنم حرفه کاری‌ام با شکست روبه‌رو شده است.» این بازیگر ۵۱ ساله گفت: «دیگر علاقه‌ای به هنرپیشگی ندارم. فیلم‌ها بخشی از گذشته‌ من هستند. سه دهه گذشته و من دیگر جوان نیستم و باید به سراغ کار دیگری بروم.» به گزارش خبرگزاری رویترز، «بالدوین» بازیگری را در دهه ۸۰ با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۳ برای فیلم «سردتر» نامزد اسکار شد.

«آلک بالدوین» که در عرصه سیاست نیز فعال است، اظهار کرد: «فیلم باید یا در گیشه موفقیت داشته باشد یا به دل منتقدین بنشیند. فیلم‌های من هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را نداشتند.» «بالدوین» در سال ۲۰۰۳ موفق شد تا مرحله نامزدی جایزه اسکار پیش برود. او در آن سال از پس رقابت با «تیم رابینز» بر نیامد و به او باخت. هشتاد و دومین دوره از جوایز اسکار با همکاری «استیو مارتین» و «بالدوین» هفتم مارس سال جاری در هالیود برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت تلویزیون سیاتل، «استیو مارتین» در نشستی مطبوعاتی ابراز خوشحالی کرد و با اشاره به «الک‌بالدوین» گفت: احساس خوبی است که برگزاری و اجرای این مراسم بر عهده من و «دشمن» دیرینه‌ام افتاده است.