انتقاد لاریجانی از مواضع برخی مسوولان عرب در قبال ایران

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موضع‌گیری‌های برخی مسوولان کشورهای عربی علیه ایران تصریح کرد: شما همکاری‌های اسلامی را فدای حرکت‌های ماجراجویانه کشوری می‌کنید که در منطقه به دنبال دستاویزی است تا خود را از باتلاق اشتباهات در عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان نجات دهد. به گزارش پایگاه خبری خانه ملت، «علی لاریجانی» در جلسه علنی روز یک‌شنبه در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور حماسی به نحوی بود که طراحی‌های سیاسی سلطه‌گران آمریکایی و غربی را به سخره گرفت و آنان را دچار آشفتگی تحلیل کرد، آن‌گونه که تاب نیاوردند و مسوولان آمریکایی با شتابزدگی به سفرهای منطقه‌ای پناه آوردند تا شاید نوعی ابهت تصنعی برای خویشتن فراهم نمایند. وی با بیان اینکه حالت نسیان سیاسی این پیش‌مرگان دیپلماتیک بسیار تاسف‌آور است،‌ یادآور شد: آنان که تا چند روز پیش، سخن از مبارزه با نظام جمهوری اسلامی سرمی‌دادند و بودجه برای تحلیل بنیه نظام مصروف می‌نمودند، یکباره در سفر خویش، نگران از جایگزینی دولت، رهبری و مجلس با دیکتاتوری نظامی شدند! لاریجانی متذکر شد: این نمونه‌ای از سطح فکر مسوولین کشوری است که مدعی مدیریت جهانی است.

باید به آنها حق داد که دچار سو‌ء بینایی شده‌اند؛ چرا که ملت بزرگ ایران، با حضور خود در ۲۲ بهمن خاک به چشمان آنان ریختند. رییس قوه مقننه در ادامه گفت: اوباما تا دیر نشده باید فکری به حال وزیر خارجه خود کند که ظاهرا هنوز از میدان رقابت‌های انتخاباتی خارج نشده و منافع ملی آمریکا را به سادگی به مسلخ می‌برد. لاریجانی در ادامه به اظهار‌نظر اخیر یکی از سیاست‌مداران عرب، تاکید کرد: باید تاسف خورد که یکی از مسوولین کشورهای عربی منطقه فریب دوره گردی آمریکایی‌ها را خورده و ضرورت اقدامات سریع‌تر نسبت به خطر ایران را به زبان جاری نمود.

وی خطاب به این دسته از سیاست‌مدارن منطقه با بیان این که شما چرا حیثیت خود را به زبان درازی‌های آمریکایی‌ها گره زدید؟ متذکر شد: آنها همانقدر که از شاه ایران استفاده ابزاری نمودند، به شاه‌زادگان کشورهای دیگر نیز توجه خواهند نمود. رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به آنان ادامه داد: شما همکاری اسلامی را فدای حرکت‌های ماجراجویانه کشوری می‌کنید که در منطقه به دنبال دستاویزی است تا خود را از باتلاق اشتباهات در عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان نجات دهد.