تاخیر در هدفمندسازی یارانه‌ها هزینه زیادی برای کشور دارد

رییس شورای رقابت با بیان اینکه به نظر می‌رسد در رابطه با بودجه هدفمند‌سازی یارانه‌ها کارشناسی دقیقی صورت نگرفته و حتی در این بین مجلس کمتر دقت نظر کارشناسی داشته است، گفت: در حال حاضر روزانه هزینه‌های زیادی به دلیل ناکارآمدی اقتصاد و اختلال در قیمت‌های نسبی به کشور تحمیل می‌شود و هرچه سریع‌تر باید قانون هدفمند ‌کردن یارانه‌ها در کشور اجرایی شود. جمشید‌ پژویان در گفت‌وگو با «فارس» با بیان اینکه هدفمند‌سازی یارانه‌ها یک اصل ضروری و غیرقابل اجتناب است، اظهار کرد: اصلاحات اقتصادی و جراحی بزرگ هرچه سریع‌تر باید در کشور اجرایی شود؛ چرا که حتی یک روز تاخیر موجب زیان‌های زیادی برای کشور خواهد شد.

پژویان با اشاره به درآمد ۳۵ هزار میلیارد تومانی طرح اصلاحی نمایندگان برای اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها گفت: دولت به سادگی می‌تواند برای نشان دادن روند هدفمندسازی یارانه‌ها برای بخش صنعت، اعداد و ارقام را با توجه به سیاست‌های اقتصادی تدوین و به مجلس ارائه کند.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد در رابطه با بودجه هدفمند‌سازی یارانه‌ها کارشناسی دقیقی صورت نگرفته و حتی در این بین مجلس کمتر دقت نظر کارشناسی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هدفمندسازی یارانه‌ها یک نیاز ضروری برای اقتصاد کشور است و هرچه سریع‌تر باید در کشور اجرایی شود.

پژویان در پایان با اشاره به اظهارات وزیر نیرو مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در صورت اجرایی نشدن هدفمند‌سازی یارانه‌ها گفت: اصل و اساس افزایش قیمت‌ها همزمان با اجرای قانون است و صحبت‌های وزیر نیرو در این زمینه جای سوال و تعجب دارد.