سیاست اصلی دولت مهار تورم است

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری سه شنبه شب طی سخنانی در مورد سیاست‌های اقتصادی دولت گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت مهار تورم است. محمود احمدی‌نژاد با حضور در برنامه زنده «بدون حاشیه» شبکه یک سیما گفت: پس از بحران جهانی و مساله‌ای که در مسکن به‌وجود آوردند؛ برخی پول‌هایی از بانک‌ها گرفتند و پس نمی‌دادند که باعث شد فضای اقتصاد دچار مشکلاتی شود، دولت وارد شد و تورم را کنترل کرد و مردم و بخش‌های مختلف هم خوب همراهی کردند؛ اگر همین منحنی را ادامه دهیم باید تورم تا شهریور امسال به زیر۷درصد برسد و ‌این یکی از برنامه‌های مهم اصلی دولت است.

رییس‌جمهور گفت: برنامه دولت‌این است که از امسال به گونه‌ای به بخش مسکن شتاب دهد که تا پایان‌این دولت، مسکن از فهرست دغدغه‌های مردم خارج شود البته نه‌اینکه موضوع مردم نباشد اما دغدغه آنان نباشد.

مجری در ادامه‌این برنامه از رییس‌جمهور پرسید: کسانی که در مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند، کی به مسکن خود دسترسی پیدا خواهند کرد؟ احمدی‌نژاد پاسخ داد: ‌این بستگی به پروژه آنها دارد که کی ثبت نام کردند و کی زمین‌شان را گرفته‌اند. رییس‌جمهور اضافه کرد: امسال سالی است که تولید مسکن ما در طول سال از مرز یک میلیون عبور خواهد کرد و‌این رکورد بزرگی است.

مجری درباره اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها پرسید و احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: تا روزی که یارانه‌ها به‌این ترتیب توزیع می‌شود ثروت ملی می‌سوزد، اختلاف طبقاتی‌ایجاد می‌شود و بهره‌وری نیز در پایین ترین حدش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به‌اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها از طرف عده‌ای بیشتر مورد توجه و حساسیت قرار گرفته است، افزود: شاید هم‌این حساسیت درست باشد برای‌این که بلافاصله تاثیرش معلوم می‌شود. رییس‌جمهور اضافه کرد: اما آثار سیستم بانکی۱۵سال دیگر و آثار مالیات نیز چند سال دیگر خودش را نشان می‌دهد. وی گفت: گمرک و نظام بهره‌وری هم چیزی نیست که آثارش همین فردا معلوم شود و باید زمان بگذرد. احمدی‌نژاد در پاسخ به‌این پرسش که آیا طرح تحول اقتصادی امسال اجرا می‌شود یا خیر؟ گفت: همه طرح در حال پی‌گیری است و انشاء ‌الله اجرا می‌کنیم.

مردم نگران نباشند

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در برنامه زنده «بدون حاشیه» شبکه یک سیما گفت: مردم نباید نگران شوند، خود عدد تورم نقشی ندارد ‌این قدرت خرید مردم است که نقش دارد.

رییس‌جمهور اضافه کرد: به عنوان مثال اگر قیمت گل هزار تومان باشد یا صد میلیون تومان، بستگی به آن دارد که چقدر پول در جیب شما باشد. شما اگر امروز ۵۰۰ تومان داشته باشید و ‌این گل ۱۰۰۰ تومان باشد نمی‌توانید آن را تهیه کنید.

احمدی‌نژاد با بیان‌اینکه ارقام اعتباری است، افزود: اگر ۵ صفر از پول حذف شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ۱۰ هزار تومان می‌شود یک ریال، البته با اجرای‌این طرح یک تغییر قیمت خواهیم داشت.

احمدی‌نژاد ادامه داد: پیش بینی دولت در اجرای‌این طرح آن است که بیش از آن حدی که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند، پول در جیب مردم قرار دهد تا خودشان مدیریت کنند. رییس‌جمهور در ادامه گفت: اتفاق مهم در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، کاهش مصرف است. احمدی‌نژاد افزود: خانواده‌ای که صد لیتر بنزین مصرف می‌کنند اگر قیمت‌ها تغییر کند باید ۲۰ هزار تومان بیشتر بپردازند و ما ۲۵ هزار تومان یا همین ۲۰ هزار تومان را به او می‌دهیم، اما چون قیمت‌ها تغییر کرده است دیگر صد لیتر مصرف نمی‌کند،۹۰ لیتر مصرف می‌کند، پس باز هم به نفعش است.

رییس‌جمهور گفت: حالا‌ این فردی که ۹۰ لیتر مصرف می‌کند اتفاق مهمی‌که می‌افتد ‌این است که فردی که کم مصرف می‌کند هم خود سود می‌برد و هم کشور، زیرا آن ۱۰ لیتر در کیسه دولت می‌ماند و وزارت نفت آن را صادر و پول آن را سرمایه‌گذاری می‌کند که ‌این امر باعث پیشرفت کشور می‌شود.

رییس‌جمهور گفت: البته چشممان از هدفمندکردن یارانه‌ها ترسید، دولت یک لایحه اساسی، روشن با چارچوب‌های معین داد، ولی باید خیلی فشار را متحمل شود تا آن را اجرا کند. وی افزود: با‌این حال هدفمند کردن یارانه‌ها قانون شده است و باید آن را اجرا کنیم.

کاهش جمعیت سیاست غلط غربی‌ها است

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تغییرات جمعیتی گفت: اکنون رشد جمعیت ما یک و دو دهم شده و بعد خانوار زیر چهار نفر آمده است به‌این مفهوم که وقتی دو نفر با هم ازدواج می‌کنند متوسط تعداد بچه در خانوار زیر دو نفر است، دو نفر حداقل باید دو بچه داشته باشند که همین جمعیت و یک ملت حفظ شود.

رییس‌جمهور گفت: ‌این در حالی است که تلفاتی مانند حوادث و بیماری هم هست و از‌این دو نفر هم تعدادی در طول چهل‌، پنجاه سال می‌میرند و همه به سن هشتاد سالگی نمی‌رسند‌.

آقای احمدی‌نژاد گفت:‌این ناشی از سیاست غلطی است که غربی‌ها انتخاب کردند و اکنون هم پشیمان هستند و برای حفظ هویت فرهنگ و ملیت خود یارانه‌های سنگین می‌پردازند.

رییس‌جمهور افزود‌: چرا ما در مسیری وارد شویم که ۴۰ سال دیگر متوجه اشتباه خود شویم پس بر‌این اساس گام اول را بر می‌داریم گرچه با‌ این‌، همه مسائل درست نمی‌شود؛ بلکه باید یک سلسله قوانین را‌ ایجاد کنیم‌. آقای احمدی‌نژاد گفت: اکنون جوانان خوب، برازنده‌، تحصیل کرده و مشغول به کار‌، زن و شوهر ۵ تا ۱۰ سال صاحب فرزند نمی‌شوند‌. رییس‌جمهور افزود: ‌این درحالی است که یک ملت باید ادامه یابد و نباید قطع شود. آقای احمدی‌نژاد گفت: بگذارید‌ این را هم بگویم‌، بالاخره هر چه ناسزا بوده به من گفته‌اند و دیگر چیزی در کیسه ندارند و می‌چرخند لکه‌ای به دولت بچسبانند‌، یا افرادی از دولت را متهم کنند، اما برای من مهم نیست‌.

رییس‌جمهور افزود: برخی خیال می‌کنند روزی مردم را ما می‌دهیم، اما‌ این بسیار اشتباه است. من تعجب می‌کنم که چرا علما ساکتند. خدای متعال می‌فرماید فرزندان خود را از ترس فقر و محرومیت نکشید ما شما و فرزندانتان را روزی می‌دهیم‌.

آقای احمدی‌نژاد گفت : عجیب است‌، ما خدا را فراموش کرده‌ایم‌،‌ این فلسفه مادی در زندگی ما رسوخ کرده است‌.

رییس‌جمهور افزود: در گذشته پدران و مادران ما ۵ تا ۷ فرزند داشتند؛ البته فقر در بخش‌هایی از کشور وسیع بود، اما حاصل کار آنها نبود‌، تحمیلی بود‌.

رییس‌جمهور گفت‌: چرا برخی فکر می‌کنند اگر ۳۰ میلیون نفر مانده بودیم اکنون وضع ما مطلوب بود‌، اکنون از بین رفته بودیم همه ۸۰ و ۹۰ ساله بودیم و ملت تمام می‌شد‌.

نامه‌ا‌‌ی به اوباما دادم

احمدی‌نژاد در خصوص مسائل بین المللی از جمله روابط ایران و آمریکا گفت: آمریکایی‌ها با ایران مشکل دارند و می‌خواهند بر دنیا حاکم شوند و می‌بینند که ایران اجازه نمی‌دهد و به همین دلیل از دست ما عصبانی هستند.

رییس‌جمهور گفت: آقای اوباما را آوردند چهره را عوض کند‌، البته آقای اوباما می‌توانست مفید باشد و شاید آن اوایل نیز در ذهنش بود که واقعا کارهای مثبتی انجام دهد؛ اما در مقابل فشار صهیونیست‌ها قبل از انتخابات واداد و فکر کرد که رای دست اینها است؛ در حالی که رای دست مردم است و دل مردم نیز دست خدا است. احمدی‌نژاد افزود: اوباما اگر با همان شعار مستقل‌، تغییر واقعی، همکاری با ایران‌، رفع ندانم کاری‌ها و غلط کردن‌های دولت‌های قبلی به میدان می‌آمد، رای هم می‌آورد و اقتدار نیز برایش ایجاد می‌شد که اقتدار یک ملت بالاتر از اقتدار احزاب است. رییس‌جمهور گفت: وی به صهیونیست‌ها باج داد که همان موقع من متوجه شدم که وی دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. رییس‌جمهور گفت: آنها برای نوروز پیام می‌دهند ما هم برایشان پیام دادیم و ۵۰۰ تا پیام به همدیگر می‌دهیم؛ اما این پیام‌ها باید به یک نقطه عملیاتی و واقعی برسد. آقای احمدی‌نژاد افزود: از آقای اوباما نیز استفاده می‌کنند و این حرفی که وی زد به نظرم متوجه نشد و به قول ما ایرانی‌ها توی کاسه اش گذاشتند. رییس‌جمهور در ادامه برنامه در پاسخ به پرسش مجری درباره تناقضات در گفتار اوباما و این که در اوضاع کنونی بهترین رویکرد رییس‌جمهور آمریکا برای نجات ملتش چیست، گفت: آقای اوباما یک شانس بیشتر ندارد و آن هم ایران است. احمدی‌نژاد افزود: این یک حرف احساسی نیست و حرفی عملی است. آقای احمدی‌نژاد افزود: اوباما برای ماندن در راس حکومت و موفق شدن یک شانس بیشتر ندارد و آن هم ایران است که بگوید من با ایران شروع به همکاری کردم و این را هم در عمل باید نشان دهد. رییس‌جمهور اضافه کرد: من نامه‌ای به اوباما دادم که اخبار این نامه به زودی منتشر می‌شود.