سینما

فرزاد موتمن، کارگردان فیلم پوپک و مش ماشالله گفت: «من و سعید عقیقی تیم خوبی بودیم، اما او حالا تصمیم گرفته فیلم خودش را بسازد و من عملا هم تیمی‌ام را از دست داده‌ام. در نتیجه سراغ این فیلمنامه‌ها می‌روم، چون تهیه‌کننده‌ها روی این فیلم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.» فیلم مستند ملف گند «MOLFeGAN» ساخته فیلمساز ایرانی، محمود رحمانی برای حضور در فستیوال‌ بین‌المللی فیلم مونیخ در آلمان دعوت شد.

تهیه‌کننده فیلم «اخراجی‌ها» با اشاره به فروش کم سینماها در نوروز ۸۹ گفت: فروش فیلمی مانند «اخراجی‌ها» تا چند سال آینده تکرار نمی‌شود.

فیلم سینمایی «پوپک و مش ماشاءالله» پس از ۱۷ روز اکران توانست به فروش ۴۲۰ میلیونی دست پیدا کند.

ژانگ یی مو، فیلمساز نامدار چینی فیلمبرداری فیلم جدید خود را با عنوان «درخت جاودانی» آغاز کرد.

کرستن دانست، ستاره فیلم اسپایدرمن در فیلم افسانه علمی «ملانکولیا» به کارگردانی لارس فون تریر، کارگردان صاحب‌نام دانمارکی نقش‌آفرینی خواهد کرد.

تئاتر

نادر برهانی‌مرند از ارائه نمایشنامه «در خواب دیگران» برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر و نمایشنامه «والس تصادفی» برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

هنرمندان تئاتر در نخستین دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز ۲۵ فروردین انجام شد، پیشنهادهای خود را برای ترسیم چشم‌انداز آینده تئاتر، حمایت بیشتر دولت از هنرهای نمایشی، هویت‌بخشی سالن‌های نمایشی و ... مطرح کردند.

تعداد تماشاگران نمایش «به خاطر یک مشت روبل» از مرز ۷ هزار نفر گذشت. این نمایش به کارگردانی حسن معجونی در تالار شماره یک تماشاخانه «ایرانشهر» روی صحنه است و تاکنون با ۴۰ اجرا، میزبان بیش از هفت‌هزارو۴۰۰ تماشاگر بوده است.

نمایش «شهر بدون آسمان» به کارگردانی کیومرث مرادی از امروز یکشنبه ۲۹ فروردین در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

هادی مرزبان از نهم اردیبهشت‌ماه اجرای نمایش «دزد آب» را در مشهد آغاز می‌کند.

این کارگردان تئاتر گفت: اجرای نمایش «دزد آب» از مشهد آغاز می‌شود و پس از آن نمایش را در بجنورد و گرگان هم به صحنه می‌بریم.

تلویزیون

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سحر از تولیدات جدید این شبکه از جمله تهیه مجموعه «مولانا» به کارگردانی شهرام اسدی و ساخت انیمیشن و فیلم‌های تلویزیونی خبر داد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «دارا و ندار» تاکید کرد که کسی نمی‌تواند مانع کار او شود و او به بیان صریح نظراتش ادامه خواهد داد.

ادبیات

دکتر احمد اخوت پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت جراحی قلب و یک ترم مرخصی از دانشگاه، تدریس خود را از مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سر می‌گیرد.

قسمت سوم از سه‌گانه «هاروکی موراکامی»، نویسنده‌ سرشناس ژاپنی منتشر شد. رمان «Q۸۴۱» جدید‌ترین کتاب «هاروکی موراکامی» است که قسمت سوم آن روز گذشته در ژاپن به چاپ رسید.

چهارمین تصویر تازه کشف شده از آرتور رمبو، شاعر فرانسوی و بنیانگذار شعر مدرن در یک نمایشگاه کتاب‌های قدیمی در پاریس به معرض دید عموم درآمد. تصویر سیاه و سفید یافت شده از رمبو او را در حالی که به همراه تعدادی از دوستانش در یکی از قهوه‌خانه‌های یمن در سال ۱۸۸۰ نشسته است، نشان می‌دهد.

حسین سناپور از صادر نشدن مجوز برای انتشار کتاب‌هایش انتقاد کرد و گفت: روندی که با ندادن مجوز به کتاب‌ها در پیش گرفته شده، اتفاق خوشایندی نیست و بر نمایشگاه کتاب نیز تاثیر خوبی نخواهد داشت.

موسیقی

شاهین فرهت در خصوص وجه تمایز علی تجویدی نسبت به موسیقیدانان زمان خود گفت: مرحوم علی تجویدی را می‌توانیم به عنوان یکی از مهم‌ترین تصنیف سازان ایران بعد از دوره قاجار بدانیم.

«جاده‌های بارانی» سومین کار بی‌کلام به آهنگسازی و نوازندگی «مهدی وجدانی» به بازار موسیقی عرضه شد.

مدیرعامل خانه موسیقی درباره ویژگی‌های یک مدیر موسیقی گفت: او باید به تاثیر هنر موسیقی در ارتقای فکر و اندیشه در تمام سطوح جامعه باور داشته باشد و حتما رفتار فرهنگی داشته باشد.

روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین تالار شهید آوینی بندرعباس میزبان «فرزاد فرزین» بود تا این خواننده پاپ برای نخستین بار در بندرعباس به اجرای زنده بپردازد. در این کنسرت که قرار بود در ۴ سانس طی دو روز برگزار شود،

به دلایل نامعلومی یک سانس حذف و تنها در ۳ سانس اجرا شد که باعث ازدحام بسیار زیاد جمعیت در سانس پایانی شد.

میلاد عمرانلو خبر داد: مشکل مالی گروه «آوازی» برای شرکت در المپیک گروه‌های کُر در چین در حال حل شدن است. سرپرست گروه آوازی تهران امروز، گفت: سرپرست دفتر موسیقی دقایقی پیش در تماسی اعلام کرد که در جلسه‌ای که با حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده ، دستور پرداخت اولیه مبلغ موردنیاز گروه آوازی به انجمن موسیقی داده شده و تا چند روز آینده در اختیار ما قرار می‌گیرد تا برای سفر به چین اقدام کنیم.