حمایت قالیباف از افزایش طول عمر شوراهای فعلی

وضعیت شوراها و شهرداری‌ها اگر برای دو سال تمدید شود مناسب‌تر بوده و به نفع مردم و شهر است شهردار تهران از راه‌اندازی بلیت الکترونیک تاکسی‌ها و آژانس‌ها در آینده خبر داد و در این باره گفت: پس از راه‌اندازی بلیت الکترونیک مترو و خطوط اتوبوسرانی که در راستای مدیریت شهری و ساماندهی آن ایجاد شده است، برنامه‌ریزی‌ها به این سمت پیش می‌رود که از این بلیت برای تاکسی‌ها و آژانس‌ها نیز استفاده شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح رسمی مسیر توسعه شرقی خط دو متروی تهران حدفاصل ایستگاه‌های تهرانپارس تا فرهنگسرا، با اعلام این مطلب افزود: بنابراین هر پرداختی در شهر در مسیر الکترونیک قرار می‌گیرد تا به این ترتیب مشخص شود هر تاکسی در ازای میزان بنزین دریافتی چه میزان سرویس را با چه قیمتی ارائه کرده است.

شهردار تهران همچنین برگزاری انتخابات شوراهای شهر آن هم برای دو سال را منطقی ندانست و اظهار کرد: براساس قانون تجمیع انتخابات، اگر انتخابات امسال برگزار شود، شوراها باید به مدت دو سال روی کار باشند، حال آن که دو سال یعنی تا شورای شهر بیاید و کارش را شروع کند و شهردار را انتخاب کند، یک سال گذشته و سال بعدش نیز باید خداحافظی کند که به نظر من این به نفع مجموعه شهرهای کشور نیست.

قالیباف در ادامه اظهار نظر خود افزود: در این باره دو نگاه وجود دارد؛ عده‌ای معتقدند شوراهای فعلی اعم از شوراها و شهرداری‌ها به مدت دو سال تمدید شوند و عده‌ای نیز بر این باروند که انتخابات برای مدت شش سال انجام شود که این راهکار را باید ارزیابی کرد. وی ادامه داد: در نگاه اولیه به نظر می‌رسد، وضعیت شوراها و شهرداری‌ها اگر برای دو سال تمدید شود، مناسب‌تر بوده و به نفع مردم و شهر است؛ البته این راهکار نیز باید مسیر قانونی خود را طی کند و این تنها نظر من است.

شهردار تهران در ادامه در زمینه توام شدن انتخابات شوراهای شهر و ریاست‌جمهوری نیز گفت: این امر محاسن و معایبی دارد که در حال حاضر جای بحث آن نیست، البته در این باره نیز نظراتی دارم و کار کارشناسی را نیز انجام داده‌ایم.