نگاه سوم - موفقیت انیمیشن‌های کامپیوتری در اکران تابستانی هالیوود در سال‌های گذشته باعث شد تا این فصل در سال ۲۰۰۷ نیز با گنجاندن چند انیمیشن ویژه از جمله «شرک ۳» و «مرد عنکبوتی ۳» که احتمال فروش زیادی برای آنها پیش‌بینی شده آغاز شود. اکران تابستانی در سینماهای آمریکا کمی زودتر از اوایل ماه می با فیلم «مرد عنکبوتی ۳» آغاز شد. با اکران «ایوان توانا» فیلم پرخرج یونیورسال پیکچرز که با بودجه‌ای ۱۷۵میلیون دلاری ساخته شده احتمال می‌رود که بتواند باعث کاهش فروش آثاری چون «دزدان دریای کارائیب» و «شرک ۳» شود.

فیلم «هری پاترو فرمان ققنوس» نیز از محصولات برادران وارنر است که پیش‌بینی می‌شود با اکران از ۱۳ ژوئیه رقیبی جدی برای ثبت رکورد در تابستان باشد.

در این میان نیز فیلم ترسناک «۱۴۰۷» برادران و انیستاین در میان موج فیلم‌های ترسناک و درجه R این اواخر شانس بیشتری برای موفقیت در گیشه دارد. در همین حال «سایکو» مایکل مور پیش از آغاز نمایش عمومی در هفته آینده، در یک سینما در نیویورک اکران می‌شود.

به لحاظ فنی «ایوان توانا» دنباله فیلم سال ۲۰۰۳ «بروس توانا»ست که در آن جیم کری ناچار به معامله با خداوند می‌شود.

این فیلم در هفته موسوم به قربانیان جنگ در آمریکا به نمایش عمومی درآمد و در چهار روز ۷/۸۵ میلیون دلار فروخت.

از دیگر فیلم‌‌هایی که به ترتیب در این فصل به اکران درخواهند آمد می‌توان به «راتاتوی» محصول سیدنی و پیکسار اشاره کرد که از اواخر ماه ژوئن به روی پرده می‌رود.

از دیگر آثار احتمالا پرفروش تابستان امسال می‌توان به «اولتیماتوم بورن» «حالا می‌توانم نامت را تلفظ کنم چاک والاری»، «ساعت شلوغی ۳»، «۱۳ یار اوشن»، «خانواده سیمپسون‌ها»، «آزاد زندگی کن یا سخت بمیر» و «سطح آب» اشاره کرد.