سخنگوی شورای شهر تهران بازنگری در خصوص نرخ برچسب‌های جدید طرح ترافیک را به دلیل افزایش چندبرابری آن ضروری دانست و از تنظیم طرحی دو فوریتی در این رابطه خبر داد.

خسرو دانشجو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص اعتراض فرمانداری تهران نسبت به نرخ برچسب طرح ترافیک برای اشخاص حقوقی گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته گذشته به شهردار تهران تذکری در این رابطه داده شد و از وی خواسته شد که نسبت به نرخ برچسب و کارت‌های ترافیک بازنگری شود. وی افزود: شهردار تهران بازنگری در مورد همه برچسب‌ها را نپذیرفت اما عنوان کرد در خصوص نرخ آن برای برخی مشاغل همچون استادان دانشگاه، کارشناسان رسمی دادگستری، وکلا و کارشناسان دادگستری باید بازنگری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این مطالب را به عنوان یک عضو و نه به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران مطرح می‌کند، تصریح کرد: به اعتقاد من نیز نرخ برچسب با رشد چند برابری مواجه بوده است و باید اصلاحاتی در آنها صورت بگیرد. در غیر این‌صورت در برخی مشاغل مشکلاتی را بوجود می‌آورد. بر همین اساس معتقدم که اعتراض فرمانداری تهران وارد است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نرخ‌های پیشنهادی سازمان حمل و نقل و ترافیک مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت، گفت: با وجود آنکه مسوولان شهرداری معتقد هستند که تعیین نرخ در حیطه وظایف شورای شهر نیست و شهرداری در این رابطه طبق روال سا‌ل‌های گذشته عمل کرده است، اما من معتقدم تعیین هر گونه عوارض نیازمند مصوبه شورای شهر است.

وی افزود:به دنبال تهیه طرحی دو فوریتی مبنی بر بازنگری بر نرخ برچسب‌های طرح ترافیک جهت طرح در جلسه امروز شورا هستم.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات شهردار تهران مبنی بر اینکه تعداد زیادی از برچسب‌های ۷۵۰ هزار تومانی و کارت‌های ۹۰۰ هزار تومانی به فروش رفته‌اند، خاطرنشان کرد: رئیس شورا نیز تذکر کتبی خود را در خصوص افزایش نرخ برچسب‌ها برای شهردار تهران ارسال کرده‌‌است.