قائم مقام وزیر کشور و معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور، از اعزام یک هیات ایرانی برای مذاکره با دولت پاکستان درباره استرداد گروگانگیران خبر داد. اشرار مسلح در هفته پیش با بستن محور ایرانشهر به چابهار تعدادی از مسافران را به گروگان گرفته و آنها را به پاکستان انتقال دادند، اما با تلاش مسوولان، نیروهای نظامی و امنیتی و همکاری مقامات ایالت بلوچستان پاکستان، روز بعد از گروگان‌گیری دستگیر و شهروندان ایرانی ربوده شده آزاد شدند.

محمدباقر ذوالقدر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: فرایند استرداد گروگان‌گیران به جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت پاکستان با طی کردن مسیر قانونی و حقوقی انجام خواهد شد و تلاش می‌شود این مسیر به سرعت صورت گیرد.

به گفته وی ایران برای استرداد مجرمان، موافقتنامه‌ای با پاکستان دارد و در چارچوب این موافقتنامه، هیات ایرانی متشکل از بخش‌های مختلف برای رایزنی و مذاکره امروز عازم اسلام‌آباد می‌شود.

ذوالقدر گفت: جای امیدواری است که اگر مساله خاصی از سوی دولت پاکستان اتفاق نیفتد، گروگان‌گیران که برخی از آنها هویت ایرانی دارند، به کشور بازگردانده شوند.

قائم مقام وزیر کشور گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد گروهکی که چند روز پیش در جاده چابهار اقدام به گروگان‌گیری کردند، با گروههای خارجی و سرویس‌های خارجی بویژه سرویس‌های جاسوسی آمریکا در ارتباط هستند.