گروه خبر- نوبت عصر سومین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران پایان یافت. به گزارش «ایرنا» سومین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران در دو نوبت صبح و عصر در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی دیروز برگزار شد. در نوبت صبح دادگاه، ۶ نفر در جایگاه حاضر شدند که از این تعداد سه نفر طی دو جلسه قبل در خصوص اتهامات خود به بیان دفاعیاتشان پرداخته بودند. در نوبت عصر این جلسه، ادامه رسیدگی به اتهامات «م. الف» مدیرکل اسبق دفتر اتباع استانداری تهران بود که پس از آن یک نفر به عنوان مطلع در جایگاه حاضر شد. «مصطفی دولت‌آبادی» در دفاع از موکل خود خانم «ل.ز» گفت: «لایحه دفاعیاتم را روز گذشته تقدیم کردم و نمی‌دانم مستندات اتهام معاونت در اختلاس موکل بنده چیست؟ و این اتهام برچه اساسی است که قاضی دادگاه از وی خواسته بود، تا کیفرخواست را مطالعه کند؟»

بابک شریف پاکدامن، وکیل دیگری بود که در دفاع از موکلش «ش.س» گفت: لایحه مبسوطی برای دفاع تقدیم کردم و باید بگویم که موکلم قصد عمل مجرمانه نداشته است. او با توجه به اظهارات نماینده دادستان مبنی‌بر اینکه موکلش خود را مدیون آقای «ف» می‌دانست و به همین دلیل چک‌هایش را وصول می‌کرد، گفت: «موکلم بدون سوء‌نیت چک‌ها را وصول می‌کرد و پولشویی بحثی است که به جرم منشا نیاز دارد و طبق ماده ۲ قانون پولشویی این جرم به موکل بنده برنمی گردد، چون پولی تصاحب نکرده است.» وکیل «ش.س» ادامه داد: «آقای «ف» در جلسات مختلف اقرار کرده بود که هیچ پولی به موکل بنده نداده است و حتی به وی بدهکار است.» عبدالصمد خرمشاهی وکیل دیگری بود که از موکل خود به نام آقای «ش.ق» دفاع کرد و با انتقاد از وکیل شرکت سهامی بیمه ایران گفت: «وکیل بیمه ایران ادعا می‌کند که مدارک صوری است، ولی این قضیه درمورد موکل بنده مصداق ندارد و موکل بنده مستنداتی ارائه کرده که خلاف آن در هیچ دادگاهی اثبات نشده است.» خرمشاهی با بیان اینکه موکلش نام و نشانی پشت چک را درست می‌نوشت، گفت: «با این وجود این قرینه وجود ندارد که او از جرم بودن چک مطلع بوده است.»

قاضی محمدی خطاب به وکیلی که گفته بود کیفرخواست در جلسه قرائت نشد، گفت: «یا درجلسه نبوده‌ای یا اینکه روزنامه می‌خواندی!» وکیل شرکت سهامی بیمه ایران آخرین وکیلی بود که عصر دیروز در جایگاه حاضر شد و با توجه به اظهارات خرمشاهی، گفت: «شکایتی درمورد جعل از موکل وی نشده است و طبق تصمیم دیوان عالی کشور اتهام وی پولشویی است. کسی که پرونده‌ای در شرکت بیمه درخصوص خسارت و دیه ندارد چگونه می‌تواند، چک‌های بیمه و خسارت را نقد کند.»

جلسه عصر دیروز ساعت ۱۴:۱۵ به ریاست قاضی محدرضا محمدی کشکولی پایان یافت و جلسه بعد در تاریخ ۲۵ آذرماه روز دوشنبه برگزار می‌شود.