رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: «ماهیت صندوق نوآوری و شکوفایی به دلیل توسعه‌ای بودن آن، بالقوه پتانسیل ایجاد رانت را دارد، بنابراین لازم است رفتار اقتصادی صحیحی از ابتدا شکل بگیرد.» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست‌جمهوری، با شرکت در جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در ۶ ماه گذشته به خصوص در قانون‌گرایی و تهیه مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های کاری، عملکرد صندوق را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: «در وضعیت کنونی که همه از بی‌پولی می‌نالند، دکتر روحانی از شما حمایت صددرصدی کرده و بودجه قابل ملاحظه‌ای به صندوق تزریق شده است. چنین حمایتی نشان از اعتقاد رئیس‌جمهور به اهداف ورسالت این کار دارد.»

او با هشدار نسبت به احتمال درگیر رانت شدن صندوق تاکید کرد: «ماهیت صندوق به دلیل توسعه‌ای بودن، بالقوه پتانسیل ایجاد رانت را دارد و بنابراین لازم است رفتار اقتصادی صحیحی از ابتدا شکل بگیرد که در این مسیر بهترین کار، همان کاری است که به تهیه دستورالعمل‌های کاری منجر شده است. به همین دلیل توصیه می‌کنم، حتما تجارب شکست خورده گذشته در نهادهای توسعه‌ای داخل و خارج از کشور را مورد مطالعه قرار دهید تا مجددا صندوق در چنین مسیرهای غلطی وارد نشود. چرا که متاسفانه اقتصاد ما اقتصادی است که همه آسیب‌های آن از همین رانتی بودن ایجاد شده است.»

عضو حقیقی هیات امنای صندوق افزود: «ما در کشور درآمد کم نداشته‌ایم اما از آنجا که سیاست‌گذاری‌هایمان رانت‌زا بوده، رفتار عاملان اقتصادی هم رانت‌جویانه شده است. به همین دلیل است که به شما قول می‌دهم اگر مراقب نباشید به فاصله ۶ ماه پدیده بدهی‌های معوقه که بانک‌ها را دچار مشکل کرده سر شما هم خواهد آمد و این مشکل به سرعت می‌تواند اتفاق بیفتد.»