مرکز آمار ایران نرخ تورم روستایی مردادماه امسال را ۳/۲۳درصد و تورم نقطه به نقطه را ۷/۱۲درصد اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت‌ کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ را براساس سال پایه ۱۳۹۰ اعلام کرد.

براساس این گزارش شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۴/۲۰۲ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۳/۱درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۷/۱۲درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۳/۱۳۳) کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳/۲۳درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۳ (۸/۲۵) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده‌ خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم ۱/۲۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۸/۱درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها»در ماه مورد بررسی به عدد ۵/۲۱۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۹/۱درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها»‌ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶/۶درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۴/۲۳درصد است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»‌ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶/۶درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵/۲۳درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۳ (۱/۲۷) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»‌ در مرداد ماه ۹۳ به رقم ۹/۱۸۹ رسید که ۹/۰درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد. میران افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»‌ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱/۱۸درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مرداد ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱/۲۳درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۳ (۷/۲۴) کاهش یافته است.