وزیر اطلاعات گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه زیر پرچم ولایت معظم فقیه خدمت می‌کنند و این اصلی‌ترین محور وحدت‌‌بخش نظام است. به گزارش «ایرنا»، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی روز گذشته در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: اکنون با همدلی و وحدت بین مسوولان، مردم نیز به آینده امیدوارتر شده‌اند و عرصه بر عوامل ناسازگار و ماجراجو نیز تنگ شده است.

علوی گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور تا زمانی که در چارچوب قانون فعالیت داشته باشند و حاشیه‌های امنیتی در اجتماعات آنها وجود نداشته باشد، مشکلی برای فعالیت نخواهند داشت.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) گرایش به هیچ یک از گروه‌های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب یا مستقل ندارند و کار خود را براساس قانون انجام می‌دهند. وی اضافه کرد: دولت به دنبال به حاشیه راندن هیچ جریان سیاسی نیست و وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز برای ارتقا یا حذف هیچ جریان سیاسی تلاش نخواهند کرد. وزیر اطلاعات گفت: نیروهای اطلاعاتی ما تمام توان خود را بر این امر متمرکز کرده‌اند که نابجا آبروی کسی را نبرند و این دقت نظر حتی در پاسخگویی به استعلاماتی که برای افراد از این وزارتخانه انجام می‌شود نیز رعایت می‌شود. علوی افزود: اگر در بررسی استعلام فردی، نیروهای ما به این نتیجه برسند که ابهاماتی در پرونده وی وجود دارد با دعوت از فرد مربوطه و سوال از وی و بررسی میدانی، این ابهامات را از بین می‌برند تا حقی از کسی ضایع نشود. وی اضافه کرد: رعایت حق الناس برای نیروهای اطلاعاتی، قضایی و انتظامی ما بسیار مهم است و ما که بیشتر با مردم سر و کار داریم، باید رعایت حق الناس را در دستور کار خود قرار دهیم. وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه وارد زندگی شخصی افراد نمی‌شود چون این را شرع مقدس حرام دانسته و ما نباید برای کسی اضطراب و ترس ایجاد کنیم. علوی افزود: ما مامور نشده ایم که نیت‌خوانی کنیم، بلکه ما که با حق الناس سر و کار داریم باید دقت عمل بیشتری در رفتارمان داشته باشیم تا حقی از کسی ضایع نشود.