گروه خبر: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام رزمایش این نیرو را بازدارندگی دشمنان فرامنطقه‌ای دانست و افزود: این رزمایش برای این انجام می‌شود تا دشمنان حواس‌شان جمع کار خودشان باشد و به حریم امنیتی جمهوری اسلامی ورود نکنند. به گزارش «ایسنا» سردار سرلشکر جعفری با تشریح اقدامات اولین روز رزمایش سپاه پاسداران در آب‌های خلیج فارس، با بیان اینکه موشک‌های شلیک شده در رزمایش به اهداف اصابت کردند و اقدامات در سایر عرصه‌ها نیز با تاکتیک‌های دیگر در حال انجام است، گفت: با این رزمایش به دنیا اعلام می‌کنیم توانمندی‌های نظامی ایران برای برقراری امنیت و آرامش کشورهای حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز انجام می‌شود. این رزمایش با هدف مهار دشمنان فرامنطقه‌ای و جلوگیری از اقدامات آنها در برهم زدن امنیت منطقه یا اعمال قدرت آنها به اجرا در آمده است. سردار سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه پیام این رزمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و برقراری امنیت و صلح در خلیج فارس و تنگه هرمز است که نفع آن به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز می‌رسد، تاکید کرد: «مشکل ما دشمنان فرامنطقه‌ای هستند و امیدوارم وحدت و انسجام کشورهای منطقه روزی بیشتر از امروز شود تا دشمنان فرامنطقه‌ای با ترک منطقه اجازه دهند مردم زندگی خود را داشته باشند.»

فرمانده سپاه پاسداران به کشورهای فرامنطقه‌ای هشدار داد: هرگز دلمان نمی‌خواهد از این تسلیحات استفاده کنیم، ولی در صورت بروز هرگونه دخالتی در حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز که تحت کنترل سپاه پاسداران است قطعا از این تسلیحات استفاده خواهیم کرد. به بیان دیگر زمان استفاده از این تسلیحات دفاع در برابر دشمنان فرامنطقه‌ای و تامین امنیت تنگه هرمز است.

لاریجانی: توجه ویژه مجلس به بودجه دفاعی کشور

از سوی دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)، در جمع خبرنگاران گفت: امکانات و تجهیزات سپاه پاسداران برای صیانت از منافع ملی و حفاظت کشور قابل توجه است. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران از یک نیروی توانمند و هوشمند در آب‌های عمان برخوردار بوده و می‌تواند با کمک سایر کشورهای حوزه خلیج فارس امنیت را در منطقه مهیا سازد. او با بیان اینکه ضرورتی برای حضور بیگانگان در آب‌های منطقه وجود ندارد، عنوان کرد: اگر ایران توانمندی‌هایی را به دست آورده در کنار کشورهای همسایه از این توانمندی استفاده خواهد کرد و این داشته‌ها در مقابل قدرت‌های بزرگی بوده که سعی دارند به منطقه و سینه ملل مسلمان چنگ‌زنی کنند. لاریجانی در ادامه با اشاره به استقرار مناسب نیروهای مسلح در منطقه، درخصوص تاثیر برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) در روابط دیپلماتیک نیز گفت: اصولا هر چه مولفه‌های استقلال را بیشتر نمایان کنیم، در گفت‌وگوهای بین‌المللی نیز به نتایج مثبتی دست خواهیم یافت. رئیس مجلس درخصوص توجه مجلس به بنیه دفاعی در بودجه نیز گفت: مجلس در بودجه سال ۹۴ توجه خاص و بی‌نظیری به بودجه بنیه دفاعی کشور داشته که این موضوع در اقتدار کشور تاثیرگذار است. همچنین در این رزمایش موشک بالستیک ضد کشتی خلیج فارس با موفقیت شلیک و به هدفی متحرک روی آب اصابت کرد. بیش از ۵۰۰ فروند از شناورها نیز در نهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) رژه دریایی رفتند.