ایسنا: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در سال پایانی مجلس بیش از ۱۳۰ طرح و ۹۳ لایحه در نوبت کار مجلس است، اعلام کرد: دولت و مجلس با تعامل و اولویت‌بندی باید به نیازهای کشور رسیدگی کنند.

وی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری گفت:‌ همدلی و همزبانی باید با تعامل دولت و مجلس شکل بگیرد. ما تلاش می‌کنیم با تعامل با مجلس به نیازهای اصلی کشور رسیدگی کنیم و از عمر باقیمانده مجلس در تعامل با نمایندگان به‌خوبی استفاده کنیم. وی همچنین با بیان اینکه استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان مجلس است، خاطرنشان کرد: باید با تشکیل جلساتی تلاش کرد که مشکل استیضاح را حل کرد؛ زیرا استیضاح وقت زیادی از دولت و مجلس می‌گیرد. البته رایزنی‌هایی انجام شده و جلسه غیر‌علنی دیروز در مجلس نیز جلسه بسیار خوبی بود. آقای فانی نیز از نگاه مجلس از وزرای خوب هستند. امیدواریم این وزارتخانه با آرامش کار خود را دنبال کند. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، وی به رایزنی‌های دولت با مجلس برای عدم استیضاح وزیران، اشاره کرد. در همین حال به گزارش «ایلنا» علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: نمایندگان فرصتی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دادند و در صحن علنی گزارش کار خواهیم داد و به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهیم. فانی در مورد پیگیری مجلس در مورد استیضاح گفت: استیضاح از حقوق نمایندگان است و ما از این حقوق استقبال می‌کنیم. فانی افزود: چه وزیر بمانم و چه نمانم تکلیفم را انجام می‌دهم. آموزش و پرورش یک وزارتخانه بسیار بزرگ است، اگر توفیق پیدا کنم و همچنان در این وزارتخانه باشم به وظایفم عمل می‌کنم و اگر این توفیق از من سلب شود باز هم خدارا شکر می‌کنم.

در همین حال به گزارش «ایسنا» بهروز نعمتی نماینده مردم اسد آباد در مجلس روز گذشته در تذکری با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش مشکل فرهنگیان را حل نمی‌کند پیشنهاد کرد که به جای این استیضاح طرح دو فوریتی ترمیم حقوق معلمان در مجلس به تصویب برسد.