پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: در پی تشییع باشکوه و غیرتمندانه پیکر مطهر 270 شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس، با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تقدیر و سپاس صادر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود بر فراز میهن اسلامی برافروختند و صلوات و تحیات خدا بر شهیدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گرانبها و ذخیره‌های معنوی ملت را باشکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند. سلام بر دست‌های بسته و پیکرهای ستم‌دیده شما و سلام بر ارواح طیبه و به رضوان الهی، بال گشوده شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطر و جان زندگان را سیراب کردید و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیاز این ملت خداجوی و خداباور، بشارت‌های تردیدناپذیر را بر دل‌های بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید و سلام بر شما ملت بزرگ، وفادار، آگاه و مسوولیت‌پذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی می‌شناسید و می‌نیوشید و پاسخ می‌گویید. حضور پرمضمون شما در تشییع این دردانه‌های به میهن بازگشته یکی از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما و سپاس بی‌حد از خدای مالک دل‌ها و سلام بی‌پایان بر حضرت بقیه‌الله روحی فداه که صاحب این ثروت عظیم است.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

سیدعلی خامنه‌ای/ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

انتصاب اعضای هیات امنای موسسه جامعه‌الامام‌الصادق (ع)

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی با گرامیداشت یاد و زحمات مخلصانه عالم مجاهد و روشن‌بین مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، اعضای هیات امنای موسسه جامعه‌الامام‌الصادق(ع) را منصوب کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نقش موثر و شایسته دانشگاه امام صادق(ع) و دست‌اندرکاران صدیق آن به‌ویژه عالم مجاهد و روشن‌بین مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی از ابتدا تاکنون در گسترش پژوهش‌های کاربردی اسلامی و تربیت و تامین بخشی از نیازهای کارشناسی و مدیریتی نظام جمهوری اسلامی بر هیچ‌کس از آشنایان این موسسه‌ مبارک پوشیده نیست. برای تعالی و ادامه‌ این نقش و با توجه به ضرورت صیانت و اعتلای این حرکت علمی مبتنی‌بر معارف اسلامی که به همت بلند و زحمات مخلصانه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی اعلی‌الله‌مقامه پایه‌گذاری شده و به شکوفایی رسیده است، پس از ترسیم راهبردهای روشن و اطمینان‌بخش، نیاز به هیات امنایی متناسب با اهمیت این دانشگاه، احساس می‌گردد؛ بنابراین حضرات آیات و حجج اسلام باقری کنی، آملی لاریجانی، سیداحمد علم‌الهدی، سعید مهدوی‌کنی، علیرضا امینی، احمد واعظی، سیدعباس موسویان، سیدمصطفی میرلوحی و آقایان سیدعلا میرمحمدصادقی، دکتر علی رضائیان و دکتر‌هادی همایون به‌عنوان هیات امنای موسسه جامعه‌الامام‌الصادق(ع) تعیین می‌گردند که در اولین فرصت با بهره‌گیری از میراث و تجربیات گذشته و با رعایت راهبردهای ابلاغی که به پیوست خواهد آمد، به تنظیم و تصویب اساسنامه‌ جدیدی مبادرت ورزند تا بر آن اساس و با تلاش‌های جدی خود نصاب این تشکیلات علمی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های اعتلای معارف اسلامی و تحول علوم انسانی در کشور ارتقا بخشند. حضور جناب آقای آملی لاریجانی در صدر این هیات امناء فرصتی برای دستیابی هرچه زودتر به اهداف مذکور خواهد بود ان‌شاءالله. توفیقات آقایان محترم را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای/ ۲۵ خرداد ۹۴