ایرنا: معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: دولت یازدهم میراث دار ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تعهد ناشی از ۲۹۰۰طرح از دولت پیش از خود است.


علیرضا صالح روز گذشته در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان با اشاره به تعهدات 400 هزار میلیارد تومانی دولت قبل ناشی از نیمه‌تمام ماندن 2900طرح در کشور و انتقال این تعهدات به دولت تدبیر و امید گفت: تکمیل این طرح‌ها حداقل 15 سال زمان نیاز دارد و در اولویت دولت یازدهم است.


وی با اشاره به اهداف دولت تدبیر و امید در احیای دوباره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پس از ۸ سال گفت: قانون‌گرایی و تفویض اختیار حداکثری به استان‌ها، از اهداف احیای این سازمان در کشور است.


صالح با اشاره به ممنوعیت تصویب طرح‌های عمرانی جدید در سفرهای استانی هیات دولت یازدهم با توجه به تعهدات باقی‌مانده دولت گذشته، خاطر نشان کرد: طرح‌های با 70 درصد پیشرفت فیزیکی حداکثر تا نیمه اول سال 95 تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. وی یاد آور شد: در سال 93 حدود 246 طرح از این طرح‌ها با اختصاص 33 هزار میلیارد تومان اعتبار تکمیل شده است. وی، تفویض اختیار حداکثری، کارآمدی و کوچک‌سازی، احیای ستاد نظارت و ستادهای مشورتی صاحب‌نظران در استان‌ها و تبدیل مرکز آموزش مدیریت دولتی به مرکز پژوهش‌های توسعه آینده نگری را از جمله ویژگی‌های جدید سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها برشمرد. صالح با بیان اینکه تاکنون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در 29 استان کشور احیا شده است، افزود: در حالی که در سال 1386 در30 استان کشور 3400 پست سازمانی در این سازمان وجود داشت، با کوچک‌سازی سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی درحال حاضر در 31 استان کشور 2178پست سازمانی تعریف شده است. معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و تاثیر این مذاکرات بر درآمدهای کشور گفت: در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات نیز با تدابیر دولت یازدهم در بخش‌های مختلف، کشور را با بهترین شرایط اداره می‌کنیم.