دنیای اقتصاد: با تعیین‌تکلیف مذاکرات هسته‌ای، اصلی‌ترین سوال، «بازتاب توافق در اقتصاد ایران» است. اطلاع از «زمان اجرایی شدن توافق و نحوه رفع محدودیت‌ها» مهم‌ترین عنصر برای ردیابی اثر توافق است، اما در فضایی که جزئیات توافق اعلام نشده، خروج از بلاتکلیفی را می‌توان آنی‌ترین اتفاق در دوران جدید دانست.
انتظار می‌رود با خروج از بلاتکلیفی افق دید سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری وسیع‌تر شود. «دنیای اقتصاد» در یک بسته گزارشی و تحلیلی به بهانه عبور از دوران مذاکره، اثر توافق را بر سه ضلع «منابع مالی دولت»، «کسب‌وکار» و «روند بازارها» بررسی کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد اثر کوتاه‌مدت رفع تحریم‌ها بیش از آنکه در بخش «دولت» و «بخش خصوصی» مشاهده شود، در روند بازارها ملموس خواهد بود. درحوزه «دولت» نیز اثر توافق دوگانه پیش‌بینی می‌شود. گرچه برخی منابع دولت احتمال دارد در میان مدت آزاد شود، اما اثر کاهشی قیمت نفت در کوتاه‌مدت بر منابع دولت فشار وارد خواهد کرد. در بخش کسب‌وکار نیز حوزه مرتبط با تجارت خارجی زمان کمتری برای رونق در مقایسه با دیگر بخش‌ها نیاز دارد. در این بسته تحلیلی به اولویت‌های سیاست‌گذاری و چالش‌های اقتصادی در این دوره نیز پرداخته شده است.

صفحات (صنعت و معدن) ۳ ،(خبر) ۶ ،(مسکن و عمران) ۷ ،(بورس) ۹، (بانک وبیمه) ۱۲، (خودرو) ۱۶ ،(بازار دیجیتال ۲۵ و ۲۶) و (اینده نگر بازار) ۳۱ را بخوانید