گروه خبر: نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد نماینده تهران در رابطه با پس گرفتن استیضاح وزیر راه و شهرسازی از کمیسیون عمران، آن را قانونی دانسته و اقدامی در جهت بررسی دلایل استیضاح عنوان کرد . پیش از این احمد توکلی در نشست علنی مجلس در تذکری گفته بود : «بنده مخالف استیضاح آقای آخوندی هستم، اما رفتار هیات‌رئیسه به‌گونه‌ای است که مساله‌ساز خواهد شد و صحیح نیست. هیات‌رئیسه نمی‌تواند وقتی که کمیسیون در حال رسیدگی به استیضاح است، درخواست خروج موضوع را بدهد .»


به گزارش خبرآنلاین، این نماینده مردم تهران در مجلس، نامه محمد رضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پس گرفتن استیضاح آخوندی را خلاف قانون دانست و گفت: «امضاهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی درست بوده است و کمیسیون عمران در حال رسیدگی است، ولی آقای باهنر درخواستی به کمیسیون نوشتند و خواهان پس گرفتن استیضاح شدند . این در حالی است که در حین بررسی موضوع استیضاح توسط کمیسیون نمی‌توان موضوع را از دستور کار خارج کرد .»در ادامه اما محمد حسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به توکلی گفت: «در صدر ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس آمده ‌است که موضوع استیضاح باید صحیح و با ذکر موضوع مطرح شود و در هیات‌رئیسه مورد بررسی قرار گیرد . نگاه هیات‌رئیسه و آقای باهنر نیز همین بوده است. او گفت: «این که همکاران خواهان استیضاح باشند ، باید طبق روال قانونی به هیات‌رئیسه ارائه شود . برخی نمایند گان به هیات‌رئیسه مراجعه می‌کنند و اصرار دارند که موضوع استیضاح سریع و خارج از روال به کمیسیون ارجاع شود . در موضوع استیضاح آخوندی نگاه هیات‌رئیسه این است که موضوع استیضاح باید مجدد‌ا مورد بررسی قرار گیرد .»در همین حال و به گزارش «ایرنا»، روز گذشته حامد قادر مرزی، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد که استیضاح وزیر راه و شهرسازی هفته آینده اعلام وصول می‌شود .


سوال از وزیر کشور

از سوی دیگر روز گذشته بررسی سوال از وزیر کشور با انصراف نماینده کرمان در صحن علنی مجلس از دستور کار مجلس خارج شد .به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی سوال محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دستور کار جلسه علنی دیروز قرار داشت که هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد با توجه به انصراف نماینده کرمان از سوال از وزیر کشور بررسی این سوال از دستور کار مجلس خارج شده‌ است.


اعلام وصول ۴ سوال کریمی قدوسی از ظریف

از سوی دیگر به گزارش «ایرنا»، 11 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی از طرح سوال خود از وزیر امور خارجه انصراف دادند که چهار سوال کریمی قدوسی نماینده مشهد از محمد جواد ظریف اعلام وصول شد .ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: «سوال ملی کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد د ر مجلس از وزیر خارجه درخصوص علت ارائه طرح مغایر با خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین پنج و همچنین سوال ملی دیگر او از وزیر خارجه در خصوص اقدامات وزارت خارجه برای حمایت از کشور سودان در موضوع مقاومت اعلام وصول می‌شود .»صادقی افزود : «همچنین سوال ملی 20 نفر از نمایندگان مجلس از وزیر خارجه درخصوص عدم لغو سفر به فرانسه در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی اعلام وصول می‌شود .»او ادامه د اد : «همچنین سوال ملی کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد از وزیر خارجه درباره علت مکاتبات دولت و وزارت خارجه با رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام وصول می‌شود .»