گروه خبر: محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری بااشاره به انتخابات مجلس گفت: «در دوره گذشته و در مجلس هشتم و نهم انتخابات در غیبت اصلاح‌طلبان برگزار شد، اما امروز اصلاح‌طلبان در عرصه هستند و ما هم یک رقیب مشترک به نام اصلاح‌طلبان داریم؛ بنابراین باید مجموعه کندرو و تندروی اصولگرایان با هم تعدیل شوند و یک مجموعه متحد تشکیل دهند.»


باهنردر گفت‌وگو با «ایلنا» با رد مستقرشدن اصولگرایان در دل پایداری‌ها گفت: «پایداری‌ها اکثرا ۴ یا ۵ سال است که فعالیت سیاسی دارند و این رقم در برابر تجربه ۳۰ ساله اصولگرایان قابل توجه نیست و اینکه قرار باشد ما در پایداری هضم ‌شویم درست نیست.»


دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص بحث‌هایی که در مورد شورای فقها مطرح می‌شود و اینکه مشخصات این شورا چیست، خاطرنشان کرد: «ما شورای فقها نداریم و آن را نمی‌پذیریم. ما جامعتین را داریم. البته برخی از دوستان ما می‌گویند سه آیت‌الله باشند؛ آیت‌الله موحدی‌کرمانی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح‌یزدی.»


او ادامه داد: «ما زیر سایه جامعتین کار خود را انجام می‌دهیم، البته در جامعه روحانیت، آیت‌الله موحدی‌کرمانی و در جامعه مدرسین آیت‌الله یزدی برای ما بسیار محترم هستند؛ اما از نظر ما شخصیت حقوقی این افراد در جایگاه دبیرکل این تشکل‌ها اهمیت بیشتری دارد. »


کسانی که به موسوی رای دادند، خطا کار نبودند

در ادامه این گفت‌وگو باهنر با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ گفت: «سال ۸۸ ، پنج روز بعد از انتخابات پیش موسوی رفتم حرف‌هایی که به او زدم در حد دو یا سه جمله بود. در گذشته هم مخالف دولت موسوی بودم. به او گفتم مهندس ۲۰ سال است در سیاست نبودی. یک سال است که آمدی و ۱۳ میلیون به شما رای دادند. این ۱۳ میلیون خیلی باید غنیمت باشد. به او گفتم با این ۱۳ میلیون کار کن قطعا در دوره آینده رئیس‌جمهور خواهی بود. بعد گفتم هر دولتی نیاز به اپوزیسیون دارد. شما هم اپوزیسیون این دولت شوید، اما نظام اپوزیسیون نمی‌خواهد. اساسا هیچ نظامی اپوزیسیون خود را تحمل نمی‌کند. به او گفتم اگر اپوزیسیون نظام باشی خیلی خوش‌شانس باشی، نهضت آزادی می‌شوی.»


او ادامه داد: «موسوی عصبانی بود. می‌گفت ستادهای او را گرفتند و تعطیل کردند. به او گفتم اگر اپوزیسیون نظام شوی، خودت را هم می‌گیرند، اما اگر اپوزیسیون دولت بشوی قطعا من در حزب شما نمی‌آیم و رقیب من خواهید بود؛ اما من از تریبون‌های مختلف حتی در صدا و سیما دفاع خواهم کرد.»او ادامه داد: «معتقد بودم ۱۳ میلیونی که به مهندس موسوی رای دادند، هیچ‌کدام خطاکار نیستند؛ هر چند بعضی افراد به دنبال آن بودند که طرفداران موسوی را یکی یکی شناسایی و محکوم کنند. البته حداقل 10 میلیون نفر از آنها در راهپیمایی ۹دی علیه مهندس موسوی شرکت کردند. اینکه بگوییم افرادی که به مهندس موسوی رای دادند ظلم کردند، حرف درستی نیست.»


در انتخابات از احمدی‌نژاد حمایت نکردم

در بخش دیگری از این گفت‌وگو باهنر درباره دفاع اصولگرایان از احمدی‌نژاد گفت: «آن زمان که بنده از آقای احمدی‌نژاد حمایت می‌کردم، مربوط به شهرداری بود.» باهنر با بیان اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۴ از احمدی‌نژاد حمایت نکردم، گفت: «اولین اختلاف خود با احمدی‌نژاد در اولین بودجه‌نویسی احمدی‌نژاد در سال ۸۵ بود.»


باهنر با اشاره به اینکه پیش‌بینی ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد را نمی‌کرده است، گفت: «هیچ‌کدام از سه رئیس‌جمهوری اخیر ایران قابل پیش‌بینی نبودند. وقتی آقای خاتمی بر سرکار آمد، به دیدار ایشان رفتم و پرسیدم کابینه شما کیست که ایشان خندید و گفت مگر من فکر می‌کردم رئیس‌جمهور شوم؟ آقای احمدی‌نژاد البته خواب دیده بود و خودش پیش‌بینی می‌کرد. آقای روحانی هم تا 10 روز قبل از انتخابات هیچ امیدی به موفقیت نداشت و البته این اشکال ساختاری کشور است که ناشی از نبود احزاب است.»